Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til justering av binding
#13313 22/02/2011 11:00 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er helt nybegynner på snowboard, og trenger noen tips til justering av bindinger. Jeg tror i alle fall det er et bindingproblem...

Når jeg står på tverra, med ansiktet vent nedover bakken, vil bakbenet fremover. Dette gjør det tungt å få svingt snuta nedover.

Jeg har nå bindingen satt på 17 (fremme) og 15 (bake) grader. Vil det å rette opp bakfoten hjelpe, eller har det med hvor langt frem eller tilbake på brettet jeg står?

Takk for tips.

Re: Tips til justering av binding
format71 #13314 23/02/2011 6:32 PM
Fersking
Fersking

Kommer sikkert et mye bedre svar på dette (står egentlig ikke snowboard selv), men det er vel vanligere for nybegynnere å ha bakfoten rett (evnt bitte litt framover) og fremre fot litt (10 - 15 grader, eller noe) vinklet fremover.

Med mindre du kjører masse switch er det ingen grunn til å vinkle bakfoten bakover og kjører du ikke racing trenger du den ikke framover.

Men er "problemet" at det føles mest naturlig å kjøre med "bakfoten" først? I så fall; sikker på at du ikke er goofy? (Stå oppreist med beina ved siden av hverandre og få noen til å dytte deg i ryggen, beinet du "tar i mot med" skal være fremfoten når du står på snowboard)

Siste ting du kan prøve er å endre på "forward lean" på bindinga. Er mulig at du ikke greier å kante ordentlig med bakfoten slik at brettet sklir litt.

Mulig at plasseringen på brettet betyr noe, men der har jeg egentlig ingen anelse. Sorry.

format71 #13315 23/02/2011 9:57 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Syns svaret ser bra ut.

Leste litt i går kveld, og konkluderte vel med at det å rette opp bakbeinet nok vil være fornuftig. Det å justere litt på forward lean var en god ide. Det er jo lett å justere på også.