At det er noen av oss som ikke helt er med på at det spesielt kult med lue under hjelmen er nå en ting.

Men AlexanderBE: innlegget er ikke bare ment som en krangel om hva som er kult eller ikke. På det punktet gir jeg totalt eff. Hvis du er fornøyd med stilen din så er jeg virkelig glad på dine vegne! Hva er vel bedre enn at du føler deg bra? Men det er ikke bare det denne tråden handler om. Den handler nemlig også om sikkerhet.

Som tb77 påpeker: å si at lue under hjelmen gir bedre passform er rent ut bullshit. Kategorisk, kun med unntak for kask som selger hjelmer med for og lue i ett. Det er såvidt bedre enn å kjøre uten hjelm, og selvfølgelig er de som ikke bruker hjelm de største tomsingene. Men har du brukt en tusing eller to på en fet hjelm så forsvinner nesten hele poenget hvis det er for å være kul. Da kan du like gjerne lage den i pappmasje. Men vet du hva? Jeg bryr meg ikke om det engang... Selv om jeg er frivillig til å hjelpe folk ut av fjellheimen hvis de har falt og slått seg. Det er ikke påbudt og altså opp til hver enkelt. Altså må du gjerne kjøre med hjelmen som du selv vil.

MEN! Vær ikke så innmari tett å prøv å unnskyld det med at det er "bedre" på noe vis! Jeg har ikke noe problem med at noen vil kjøre sånn bare fordi de syns det ser kult ut. Men av hensyn til de som ikke har peiling og som vil ha en hjelm for sikkerhets skyld må dere ikke påstå at lue under er bra! Jeg skal prøve å ikke overdramatisere, men hvis dere får noen til å tro at det er ok så er dere inndirekte skyldige i potensielle hodeskader.

Det ER kult å tørre å være kul. Men ikke smart i det hele tatt. Men det er ingen av delene å være en kjip liten hykler. Jeg skal ikke si at jeg er noe som helst, men hvis jeg får velge så vil jeg for min egen del heller være smart enn kul