For det første,

1. Ja, folk må kjøre som de vil! Så klart! For min del må de gjerne bruke gogglestrikken som tangatruse! :razz

2. "Utstyret funker bedre med lue og gogglesstrikk under hjelmen..."

Jaaaavel, ja...den var god! For å si min mening om nettopp slike utspill: PISSPRAT!

Som andre påpeker her; man øker sjansen for å skade seg selv med strikk og lue under hjelmen.

Det at en del (oftest yngre folk) kjører ski på denne måten, er fordi div. new school'ere/jibbere jibbere gjør det! Det er et pokkers fashion-statement; et image-uttrykk, og de som påstår annet juger så det renner!

Og ironisk nok, så liker ofte jibberne (om det så er på brett eller ski) å snakke om at de liker å gå sine egne veier, og ikke lar seg påvirke av det som er mainstream! :cool

Talk is cheap!

Vel, jeg går med på at enkelte goggles sitter bedre med strikken UNDER hjelmen. Men at det er pga av passform og ikke "rett image" som står i stil til XXXXXXXXXL-klærne at majoriteten velger å ha strikken der?

Særlig!

Og til slutt,

3. Jeg er helt enig med Ingrid, Fiffen og Peddyslate:

Det ser tåpelig ut med lue under hjelmen!

Og helt til slutt, bare for å provosere litt ekstra:

Hvis PK, Andreas, Tanner, Simon, Candide, Colby og resten av "gutta" hadde kjørt rundt splitter nakne i konkurranse og på film, så kan du banne på at masse norske ungdommer også hadde cruiset rundt på høyfjellet, med hakkende tenner (og guttene gitt begrepet blåballer en virkelig ny betydning!)

Hva ville forklaringen vært? Jo, skiutstyret funker bedre uten klær...

:grin