Duke er veldig bra i bakke, men litt tung opp. Her får man et av de kjente valgene- skal man prioritere oppturen eller nedturen. Siden du vurderer Seth regner jeg med at du prioriterer nedturen. The Duke er derfor midt i blinken for deg (tror jeg).Når det kommer til om Seth er bra i pudder, så er det jo det den er laget for.Den har imidlertid skiftet form og størrelse en rekke ganger, så det kunne være greit å høre hvilken modell du har sett deg ut. Uansett så har ingen av sethskiene vært testvinnere på hardt føre.Når det gjelder pudderegenskaper vil disse endres mye etter hvor du monterer bindingene. Montering forover merkes godt, i negativ forstand, i pudder.(har ikke prøvd Obsethed).Personlig ville jeg valgt en annen ski til det bruket du skisserer, (for tung opp, for dårlig i bakke) men her er det veldig mange som er uenig med meg. Både Obsethed- årets modell, og the Seth 07-08 har mini rocker. Dette er ingen fordel i bakke.Mange ski med normalt spenn og midje på rundt 100mm som burde gjøre susen bedre enn seth til ditt bruk, mener nå jeg.Kanskje ikke tvil om skiene du trengte nå, du som egentlig hadde bestemt deg?