Sitat Animal:Det jeg har vanskelig for å forstå er forskjellen på steinsliping og stålsikling inkl bruk av stålbørste eller rillejern. Begge fører jo til at man kommer ned på nytt belegg, og struktur er jo avgjørende i alle tilfeller (?). Hva er verre med steinsliping enn bruk av stålsikling og bruk av stålbørste eller rillejern spør jeg meg. Mulig jeg har missforstått hele doktoravhandlingen, men jeg får det altså ikke til å stemme :wink

Slik jeg forstod det skapte steinslipingen en temmelig stor mengde plasthår, og vår mann Leonid hevder at dette er det eneste tidspunktet - altså etter en steinslip - man vil ha behov for voks for å få noen positiv effekt. Hehe. Han hevder også at steinslipingsmaskinfabrikanter og de større produsentene av glider konspirerte seg frem til at "vi er nødvendige", og vi tror nå på dem alle sammen. Her lo jeg, men det virker ikke helt uplausibelt.

Steinsliping kontra stålsikling: Stålsiklingen drar av en jevn mengde plast (om enn minimalt), og bidrar til en glattere overflate enn det en steinsliping vil klare.

Som den gode ateisten og vitenskapstilhengeren jeg er, er det moro å bli fortalt at "du tar feil" en gang i blant. Derfor velger jeg å prøve ut Leonids metode på ett av brettene denne sesongen - så ser jeg selv om han har noe for seg.

smile