Når du skal kjøpe ski må du ikke tenke på hvor mye du har stått, men hvor mye du kommer til å stå! Dersom du har tenkt å bruke disse skiene mer enn en dag pr og har ambisjoner om å lære deg carving kan jeg fortelle deg at:

Støvlene er ikke formbare, det vil si at de setter seg ikke etter din fot. Altså en veldig generell brei passform for å få flest mulig føtter nedi. De er også myke og kommer ikke til gi noe særlig stabilitet. Hvilket bringer oss over til skiene.

Støvlene står nok sikkert i forhold til skiene. Det vil si at de passer sammen. Skiene er myk i lengden og vridningsmyk. Det betyr kort og godt at de ikke sitter i bakken, at de ikke gir kantgrep dersom føret er bare litt hardt og du har bare litt fart. Kantene på skien er også billig og slites fort.

Med andre ord:Dersom du har ambisjoner om å bli god så ville ikke jeg kjøpt de skiene. De er ikke god og kommer ikke til å gi verken støtte eller følelse av stabilitet. De kommer rett og slett til å holde din utvikling tilbake.

Ski er for de fleste en investering i noe som skal vare noen år, og kjappe løsninger holder som oftest ikke i lengden. Jeg vil råde deg til å se på en pakke som totalt, med ski, binding og sko koster rundt 3500 og oppover. Dersom du kommer over ski fra 07/08 kan du finne gode priser. Eller se over påske, da hender det at prisene raser. 1999 pakker er søppel dersom du har tenkt å bruke disse mye. Da tipper jeg det blir nye ski til neste år...