Syntes ikke du var frekk i ditt første innlegg jeg "Uvalley" men informativt, selv om jeg selv ville benyttet målebånd. Vi som er vant med bindingsmontering tar jo sånt på strak arm :wink

Når det gjelder ditt siste innlegg er jeg litt uenig:

Dersom teori og praksis hadde vært firkantet ville forskjellen på mondopoint 285 og 265 være 20 mm. Dersom så skallstørrelsen fulgte mondopointstørrelsen til innerstøvelen ville "tb77" hatt fotsålen 10 mm for langt bak med de gamle støvlene og få dem 10 mm for langt frem med med de nye støvlene. Også forutsatt like tykk innerstøvel og samme konstruksjon på skallet, betyr dette at "tb77" får fotsålen 20 mm lenger frem enn tidligere ved ikke å flytte frambindingen.

Men nå er dette ikke så rett frem da mondopointangivelsen ikke er til å stole på hverken innen et fabrikkmerke eller mellom fabrikkmerker. I tillegg er det ganske vanlig med 2 innerstøvelstørrelser pr skallstørrelse.

Men ved å la bakbinding stå på samme sted og flytte frambindingen 20 mm bakover vil fotsålen komme på samme sted. Dette er altså bare en teoretisk fabulering som sjelden stemmer i virkeligheten :wink