Fuse ser ut til å lages ennå, men jeg liker G10, som uansett også veier 410g, bedre.
Pussig at det ikke finnes dedikerte lettvektshjelmer? Mulig det enten betyr veldig dyre materialer eller dårligere egenskaper. Det er litt vanskelig å få noen god ide om funksjonaliteten til lettvektsutstyr. Det er jo ganske viktig når det er snakk om sikkerhetsutstyr!
Av vanlig skredutstyr ser Ortovox ut til å ha lettest søkestang, sekk og spade mens Pieps Freeride skredsøker bare veier 180g. Enkelt antenne så det kreves vel litt øving. Men jeg ser at dersom jeg tar meg råd til å bytte ut hele pakka så kan jeg spare 1kg. Ikke det at det betyr allverden, men om ikke annet så kan jeg dra med meg 1 ekstra kg med andre greier. Kunne spart et halvt kilo på å gå for Arcteryx Alpha LT, men den kilosprisen er litt for stram. Da bytter jeg heller ut dunisen.
Lav vekt er kjekt :grin Kan oversettes i enten større fart, lavere "forbruk" eller større rekkevidde.
Forresten... Hvis noen lurer. Jeg slapp ikke unna jobb på julaften, så det er derfor jeg er her inne :razz