Du har noen gode poeng, Oddefa.
Fra de ulike heisene, så var det lett å se at det finnes bra off-piste muligheter i Trysil-anlegget.
Og, så klart, vi fikk jo aldri virkelig testet nedfartene høyere opp, da disse lå i tjukk tåke.
Angående carving-kjøring i Høgegga, så er jeg enig i at det er flotte cruise-bakker hvor man kan dra på. (Her var det heller ikke mye folk) Så den største innvendingen jeg hadde mot merkingen, var at bakkene overhodet ikke føltes "svarte".
Men, nå er det Kvitfjell jeg primært kjører, og er vel bare vant til at bakkene der generelt er brattere enn mange norske anlegg.
For øvrig har du rett i at Olympiabakken på Kvitfjell er ubrukelig til carving. Jeg synes helt ærlig ikke at den bakken er særlig artig. Den blir for heftig og bratt for min del...og, som regel preppet veldig hard (naturlig nok, pga av World Cup-statusen)Hadde den ligget dekket av et skikkelig lag pudder, så ville det vært noe annet! :grin
PS! Vi fant ledige bord på Knettsætra, og spiste der. Dyrt, ja, men hyggelig og hurtig service, og god mat. Nå blir aldri hamburger til 150 kroner verdt prisen, men det smaker digg etter noen timer i frisk fjelluft!
Jeg burde vel kanskje gi Trysilfjellet en ny sjanse. Men det blir i så fall midt i uka (utenfom ferietider)i perfekt vær, etter at det har kommet enda minst en halvmeter snø.
Uansett, det var veldig godt å få gjort årets første dag med ski på bena!