Sitat bartlebyx:Altså hvorfor skal alpereiser opplyse om noe sånt? Dette er helt normalt nede i Italia og de vil jo selvsagt tape kunder på det.

Tja, de kunne jo opplyst om det rett og slett for å være en ærlig og seriøs aktør. Det er jo ikke alle som skal reise på skiferie som kjenner til slike (viktige) detaljer som at det vanlig med forbud mot off-piste kjøring i Italia.

Det er jo slett ikke uvanlig i de fleste bransjer at aktører har den samme holdningen: "Hvorfor skal vo fortelle om dette...??? Vi holder det bare skjult!"

Men når kritikkverdige forhold først blir avdekket (jeg sier ikke at Alpereisers mangel på infoformasjon er det verste overtrampet), så blir reklamen tilsvarende dårlig.

Og angående argumentet med "tap av penger" hvis Alpereiser skulle fortalt om off-piste forbudet?

Det tror jeg neppe!

I og med at det er så utrolig mange øvrige steder i Europa med sykt god off-piste kjøring, mener jeg at Alpereiser (og øvrige aktører) på lang sikt heller ville tjent på å fortelle helt ærlig at f.eks i Madonna di Campiglio er det forbud å kjøre off-piste, og heller fokusert på det positive med stedet. Så kunne man heller solgt inn off-piste kjøringen andre steder hvor det ikke er forbudt.