vel,

som jeg og mange andre har nevnt, så har hver kid med et brett eller et par ski fått muligheten disse 20 årene til å få tak i ganske billig teknologi som setter de istand til å sette sammen produksjoner over en helg som blåser Dass-nard ut av vannet. Alt som trengs, er (som Donard selv er flink til å ta i bruk) litt dugnadsånd og motivasjon. Hvis du ser progresjonen bare de siste 2-3 årene og nivået unge kjørere er kommet opp i, burde det være en wake-up call til slike som ham.

Forskjellen er, at miljøene som en gang var ganske nisje har vokst, og at folk er savvy nok i våre dager på grunn av økt medietilgang til å gjennopmskue en halvstudert røver med mer bullshit i seg enn tre komiske-Ali'er og Otto Jespersen sammenlagt.

Da nytter det ikke å ty til gamle modeller, dvs ta masse penger for et Møkkaprodukt, enten det er film eller en billig kleskolleksjon. Folk drar tydeligvis til Nuit Glisse fordi de forventer heftige greier, men når goodwill'en er lagt død og Ola og Tom fra Kolsås kan snekre sammen heftigere greier på vinterferien i BC eller Whistler, og det samme skjer overalt, sier det seg selv at han er dømt til å mislykkes hvis han ikke wiser opp. Perfect Moment vil drukne i sin egen prompeduft med en gang det kommer en produksjon som har samme filofosi, dvs en slags kollektiv showreel fra mange sporter.

That's It, That's All er et godt eksempel. Selv om det er en snowboardfilm som vil appellere til de fleste brettkjørere, har den et massivt budsjett som satser bredere gjennom å satse på HD / Cineflex format og vanvittig naturfotografi. Den inneholder også kjøring som vil få de fleste til å svette, brettkjører eller ikke. Den har store navn som Redbull og Quiksilver bak seg, som har ørten datterselskaper innenfor mange sportssjangre og det tar ikke lang tid før noen finner ut at det går an å kombinere.

Og til slutt; du kan jo ikke gå utifra at alle skal sitte inne med de samme forutsetningene for å vite hva man skal forvente av filmen som deg? I mitt tilfelle var det første (og siste!) gang jeg har sett en PM produksjon.

Det er ikke bare filmen i seg selv som har provosert meg, men filmen + det elendige opplegget rundt. Som jeg nevnte i første innlegg, vi som ikke kjente kjørere eller var venner av noen som kjente noen, var SUCKERS, for jeg fikk ikke en krones verd for de 150 spennene jeg spyttet inn i det altomfattende Perfect Momemt rumpehullet.

Som en morsomt PS kan jeg nevne at jeg og gutta ble møtt i vestibylen på vei ut av en scrawny franskmann med DV kamera som spurte etter vår mening. Skulle bare ønske jeg var hakket vassere, i ettertid.