Ja, Oksum, hva betyr det egentlig at jeg registrerte meg for å kritisere Never Ending? At alt jeg har nevnt bare er tull og at jeg ikke vet hva jeg snakker om? Er det en slags ansenitetssystem på plass som jeg ikke vet om her? Siden Fri Flyt er partner i markedsføringen av hele greia, bør jo (ifølge din egen argumentasjon) magasinet holde seg unna en film som dette siden filmen ikke er rettet mot "oss nisje-core folk." Men, filmen gjør jo ikke det. Jeg er helt enig om at filmen bør satse bredt ut mot mainstream for å finne et publikum som passer formatet, men problemet er at filmen ikke vet hva og hvor den vil. Den oppfatter seg selv som- og markedsfører seg som en nisjefilm. Alle kjørere og utøvere blir framstilt som ganske intern og intim. Alle er på fornavn, og det legges opp til en implisitt kjennskap til de.
Faktumet er at Donard bør sette seg på skolebenken og lære og lage film. Punktum. Så må han se seg rundt på hva som finnes og lære seg å levere et kvalitetsprodukt og finne ut hvem han vil levere til, for hvis kjernen oppfatter ham som tam, sellout og urelevant, faller hele systemet sammen. Donard selv bruker jo sin erfaring gjennom 20 år og sin "standing" i bransjen ganske aktivt i markedsføringen for å bygge oppom sin cred, han støtter amatører og kaller de "verdens beste" osv, men det er jo så gjennomskuelig, så banalt når man ser filmen.
Mener du at folk skal, som deg, bare resonnere seg fram til at de ikke er i målgruppen uten noen merkbare hint fra produsentene er gitt om hvem de vil nå? Det er jo saktens meg like lett å motbevise og argumentet ditt faller jo på sin egen urimelighet.
Selvfølgelig er jeg bitter når jeg har betalt penger for noe og føler jeg har blitt lurt av amatører som forsøker å fremstå som profesjonelle, som representanter for progresjon innenfor de forskjellige sportene og som innovatører i bransjen, når saken er at det sikkert finnes Akebrettfilmcrew med større teknisk kompetanse og kreativitet enn Donard har.
Og nei, det klippet som er på Aftenposten TV er alt man får se.