Sitat Nilsern:Alltid vært tilhenger av Smith grunnet form og design. Men optiske kvaliteten her er ikke topp, noe som mange tester bekrefter. Min erfaring er og at disse glassene har en stygg tendens til å dugge mellom glassene. Det skal nevnes at jeg lett blir veldig varm og svett når jeg er på ski.Jeg kjører nå med adidas Yoda, og er de beste på optisk kvalitet uten tvil!! Ikke helt fornøyd med duggmotstand her heller, men mye bedre enn andre merker jeg har prøvd. Utvalg av glass er og uendelig stort.Noen som har tips til kvalitets goggles som er veldig duggmotstanding? (andre enn smith turbofan serien)
Jeg har aldri opplevd noe problem med dugging på mine Smith, og jeg blir også varm ved skikjøring.
Men det du sier om Adidas Yodai bekrefter det jeg også har hørt om denne. Den skal være veldig bra både hva angår mangel på dugg, linsekvalitet og også generell kvalitet på materialer.
Personlig tror jeg likevel at blant de dyrere brillene (si f.eks fra kr 800,- og oppover) så er det jevnt over bra saker man får.
Ironisk nok, den eneste brillen jeg har forsøkt, som er 100% kompatibel med begge hjelmene mine og ansiktet mitt (sitter helt perfekt), er den billige Scott goggle'en jeg gav kr 299,- for under min første sesong!
Og, enda mer ironisk, ytelsene hva angår linsen på denne, virker ikke å være noe dårligere enn på mine to andre goggles, som begge har en veil. pris på rundt kr 1300,-!
Så, høy pris er ikke ensbetydende med best kvalitet!