Re: Freeski Big Drop Ski World Record??
|
Entusiast
|
Entusiast
Okey, så han oppdaga det såppas seint ja... Det beviser bare hvor viktig det er å ta forhåndsregler, å være sikker på hvor man skal kjøre før man setter utfor!
|
|
|
 Godt spørsmål
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat Krokstadjibber:En ting jeg ikke kan forstå med det ufrivillige droppet til Fred Syversen er at når han skjønner at han har kjørt feil linje, hvorfor stopper han ikke? Man skulle tro at han var klar over at han faktisk er oppe i et fjell, og det er stor sannsynelighet for at det er slike dropp rundt han, slik som han uheldigvis kjørte utfor.At det er såppas mye snø der hvor han lander, og ikke stein, er jo bare sykt flaks! Men hvorfor i helvete stopper han ikke bare med en eneste gang han skjønner at han har kjørt feil!? Jeg tenkte også det når jeg så klippet på NRK sist helg; hvorfor stoppet ikke Fred idet han innså at "pokker, nå har jeg gjort en skikkelig feil!"? Men, i all rettferdighetens navn vil jeg tro at i den farten han kjører nedover fjellet, fylt av adrenalin, så får man ikke hjernen med på slike tanker som det å stoppe.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat tb77:<blockquote><p>Sitat Krokstadjibber:En ting jeg ikke kan forstå med det ufrivillige droppet til Fred Syversen er at når han skjønner at han har kjørt feil linje, hvorfor stopper han ikke? Man skulle tro at han var klar over at han faktisk er oppe i et fjell, og det er stor sannsynelighet for at det er slike dropp rundt han, slik som han uheldigvis kjørte utfor.At det er såppas mye snø der hvor han lander, og ikke stein, er jo bare sykt flaks! Men hvorfor i helvete stopper han ikke bare med en eneste gang han skjønner at han har kjørt feil!? </p> Jeg tenkte også det når jeg så klippet på NRK sist helg; hvorfor stoppet ikke Fred idet han innså at "pokker, nå har jeg gjort en skikkelig feil!"? Men, i all rettferdighetens navn vil jeg tro at i den farten han kjører nedover fjellet, fylt av adrenalin, så får man ikke hjernen med på slike tanker som det å stoppe. </blockquote> Som Peddy skriver over, han innså at han var på feil sted altfor sent og i meeget høy fart.Han tenkte på å bremse, men skjønte at det ikke ville gå,- snarere gi dårligere odds og mulighet for å treffe klippeveggen hvis farten var lav.Holdt hodet meget kaldt med andre ord.
|
|
|
 Mer logisk
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat DangerousDan:Som Peddy skriver over, han innså at han var på feil sted altfor sent og i meeget høy fart.Han tenkte på å bremse, men skjønte at det ikke ville gå,- snarere gi dårligere odds og mulighet for å treffe klippeveggen hvis farten var lav.Holdt hodet meget kaldt med andre ord. Jo, jeg ser den. Godt poeng. Hadde han faktisk fått panikk, og så forsøkt å stoppe såpass nær kanten ville han ikke vært blant oss idag. Jeg fikk bare inntrykk fra intervjuet med Fred S. i forbindelse med klippet på NRK fra Perfect Moment, at han merket det et relativt godt stykke før selve klippekanten at linjevalget hadde gått skeis. Derfor trodde jeg at han hadde tid til å stoppe.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat tb77:Og til deg, Ohels, så mener jeg ikke å si at Pierre IKKE kan kjøre på ski. Han kan så klart det. Og han er sikkert ganske god. Men, jeg har som sagt aldri sett ham kjøre en eneste linje. Man ser ham på ski noen sekunder før han fyker ut klipper, og så POFF, lander han i pudder gud vet hvor mange meter lenger ned; skiene spredd i alle kanter. Det at han gjør slike ekstreme fall, er faktisk en grunn alene til at han blir signet til å delta i skifilmproduksjoner. I mange skifilmer er basehopping-segmenter med (eller vingedrakt-segmenter)Og dette har jo heller ingenting med skikjøring å gjøre. Det er ikke sikkert de som driver med verken BASE eller vingedraktflyving i skifilmer er i nærheten av gode til å kjøre ski... Mulig jeg tolket deg litt feil når du skrev at han ikke var anerkjent som skikjører og ikke er blandt de beste ekstremkjørerne. Han er i hvertfall ganske god :grin, selv om kanskje de fleste har hørt om han for andre ting. Jeg er også helt enig med deg når det gjelder BASE delene i skifilmer. De har (akkurat som de idiotiske fallene til JP) ingenting i skifilm å gjøre. BASE, med og uten ski, har jo fått en plass i skifilmer p.g.a. at det er svært gode skikjørere som hopper. Jeg tror ikke Jamie Pierre, Shane McConkey, JT Holmes og Karina Hollekim hadde fått en del av en skifilm hvis det ikke hadde vært for deres talent å ski
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat tb77:Og til deg, Ohels, så mener jeg ikke å si at Pierre IKKE kan kjøre på ski. Han kan så klart det. Og han er sikkert ganske god. Men, jeg har som sagt aldri sett ham kjøre en eneste linje. Man ser ham på ski noen sekunder før han fyker ut klipper, og så POFF, lander han i pudder gud vet hvor mange meter lenger ned; skiene spredd i alle kanter. Det at han gjør slike ekstreme fall, er faktisk en grunn alene til at han blir signet til å delta i skifilmproduksjoner. I mange skifilmer er basehopping-segmenter med (eller vingedrakt-segmenter)Og dette har jo heller ingenting med skikjøring å gjøre. Det er ikke sikkert de som driver med verken BASE eller vingedraktflyving i skifilmer er i nærheten av gode til å kjøre ski... Mulig jeg tolket deg litt feil når du skrev at han ikke var anerkjent som skikjører og ikke er blandt de beste ekstremkjørerne. Han er i hvertfall ganske god :grin, selv om kanskje de fleste har hørt om han for andre ting. Jeg er også helt enig med deg når det gjelder BASE delene i skifilmer. De har (akkurat som de idiotiske fallene til JP) ingenting i skifilm å gjøre. BASE, med og uten ski, har jo fått en plass i skifilmer p.g.a. at det er svært gode skikjørere som hopper. Jeg tror ikke Jamie Pierre, Shane McConkey, JT Holmes og Karina Hollekim hadde fått en del av en skifilm hvis det ikke hadde vært for deres talent å ski
|
|
|
|
|