Sitat tb77:<blockquote><p>Sitat Krokstadjibber:En ting jeg ikke kan forstå med det ufrivillige droppet til Fred Syversen er at når han skjønner at han har kjørt feil linje, hvorfor stopper han ikke? Man skulle tro at han var klar over at han faktisk er oppe i et fjell, og det er stor sannsynelighet for at det er slike dropp rundt han, slik som han uheldigvis kjørte utfor.At det er såppas mye snø der hvor han lander, og ikke stein, er jo bare sykt flaks! Men hvorfor i helvete stopper han ikke bare med en eneste gang han skjønner at han har kjørt feil!?
</p>
Jeg tenkte også det når jeg så klippet på NRK sist helg; hvorfor stoppet ikke Fred idet han innså at "pokker, nå har jeg gjort en skikkelig feil!"?
Men, i all rettferdighetens navn vil jeg tro at i den farten han kjører nedover fjellet, fylt av adrenalin, så får man ikke hjernen med på slike tanker som det å stoppe.
</blockquote>
Som Peddy skriver over, han innså at han var på feil sted altfor sent og i meeget høy fart.Han tenkte på å bremse, men skjønte at det ikke ville gå,- snarere gi dårligere odds og mulighet for å treffe klippeveggen hvis farten var lav.Holdt hodet meget kaldt med andre ord.