Sitat ohels:At Jamie Pierre bare er kjent for hopp fra store klipper er jo kanskje riktig for alt jeg vet, men at han ikke er blandt de beste ekstremskikjørerne er jeg uenig i. Jeg tror ikke Teton Gravity Research bl.a. hadde brukt tid på å filme hans skikjøring og presentert det på film hvis det ikke holdt mål.

Han kjører jo EKSTREMT! Så sånn sett har det han driver med sikkert underholdningsverdi når TGR gir ut skifilm. (Og sikkert for mange som ser disse filmene også)

Men han er faktisk ikke spesielt anerkjent for skiKJØRING. Han er kjent for å droppe høye klipper.

Hva forbinder folk når de hører navn som Seth Morrison, Hugo Harrison, Mike Douglas, og liknende kjørere...? Jo, de fleste vil si flotte, raske, agressive linjer ned bratte fjell, med eminent teknikk.

Hva tenker folk når de hører navnet Jamie Pierre...? Er ikke det han som faller fra høye klipper med ski på beina, og så lander plask på ryggen??

Jeg har faktisk til gode å se Pierre kjøre en skikkelig linje! Hvis du søker på f.eks youtube, så er det kun snakk om drops, og noen hopp. Og han lander faktisk sjelden på beina...(Altså, ikke at han bør gjøre det fra 72 meter...Men, han lander sjelden på beina uansett...)

Jeg så et klipp med J. Pierre fra Chads Gap i Utah (samme sted hvor Tanner Hall brakk begge anklene i '05) og idet hoppet vises, så kommenterer Pierre:

"I stomped a backflip and landed it..."

Hvordan lander han...?

På ryggen, i mykt pudder.

:cool