Sitat Peddyslate:Ganske subjektivt hvordan man definerer guts, "baller" og selvfølgelig en dose manglende kunnskap til det man snakker om (Joda, jeg skal innrømme det :wink). Men i min verden slutter guts eksakt der Jamies relative tekniske ferdigheter gjør og sjangs tar over. Å utsette seg for en ekstrem objektiv fare er ikke guts, men dumskap av en grad som gjør at min manglende vilje til å stoppe disse skyldes naturlig seleksjon.Eksempelvis hvis Hr. Pierre har en teknisk ferdighet som tilsvarer det å sykle tjue meter på bakhjulet, så har ikke han mer guts en folk som faktisk sykler tjue meter på bakhjulet. Alt derifra og ut er pur idioti. Jeg lar meg underholde, men det er av pur skadefryd og blodtørst...Kan selvfølgelig hende at han har ekstremt mye peiling og god teknikk, men jeg er i sterk sterk sterk tvil. Eneste måten for han å bevise det vil jo være å fortsette med slike hopp. Så det er jo bare for de som er uenige med meg å finne seg et stup og motbevise meg :wink Av og til er naturlig seleksjon helt sinnsykt underholdende.

He he. Som vanlig har du noen gode poeng, Peddy.

Jeg er enig i at det disse "ekstremkjørerne" (eh, "dropperne"?...for det er ikke mye kjøring) utsetter seg for inneholder en god dose idioti.

Men, det er jo nettopp der mitt syn på baller også kommer inn. Å la seg selv falle fra klipper på x ti-talls meter med vilje og viten, og være klar over før og etter hoppet at det kan ta livet av deg.

Neida, den største teknikken krever det ikke; du har rett. Men jeg mener virkelig at de har guts.

Og ang. at det er dumt...da kan man jo hevde at alle basehoppere også er dumme. Faktisk, så kan de fleste ekstremsporter kunne kalles dumskap ettersom man i de fleste av disse utsetter seg for objektiv fare.

Dog, i de fleste av disse så motarbeider man konsekvensen av farene ved bruk av ulike typer teknikk og kroppskontroll i de ulike sportene. Så der blir det jo en forskjell fra det å bare la seg falle ut fra en klippe.

Men, jeg står på mitt om at de har baller og guts de som driver med dette. (Nå må det jo legges til at å stå på 10-meters hoppet i et basseng fyller meg med ubehag...:razz)