Jeg satt her og funderte på en ting..
Hvor gode er egentlig "de gode" skikjørerene? Og med de gode mener jeg de som ofte figurer i filmer og konkurranser.
Muligens det er lettere å skille seg ut som en god jibber i forhold til en god frikjører?
Når det gjelder frikjørere, er jeg sikker på at mange for eksemepel her på www.friflyt.no er dritgode på ski og kunne gjort en bra figur - i en film for eksempel.
Jeg mener, av prinsipp; hvis noen er sponsa, blir man automatisk betraktet som en sykt god kjører! Men jeg tror det er mange som IKKE er sponsa som lett er like gode eller bedre. Sier man automatisk til seg selv at dersom man er sponsa, derfor er han/hun automatisk mye bedre enn alle andre?
En annen måte å se det på; si man ser en kjøre en feit linje med dropp, fart osv uten å tryne. Så tenker man seg at dette hadde vært festet til film. Hiver på litt musikk, senker avspillingshastigheten litt - og vips ser det hele ganske så proffesjonelt ut. Hadde man merket forskjellen hvis dette hadde vært en dyktig Ola Nordmann eller si en som var sponset fra topp til tå?