Sitat Ole-Kr:Du virker som å ha litt peiling.Var nede å testa støvelen på foten nå.Sånn som jeg forsto på deg så lå denne nerven på yttersiden.Støvelen presser ikke noe særlig noen sted,men på innersiden av foten skrått ned fra ankel kulen 4-5 cm ned har jeg en liten brusk kul på begge vein forøvrig...der presser støvelen litt altså på motsatt side og i motsatt enda av hvor jeg nå er øm...Kan dette ha noe med hverandre å gjøre? Presset blir liksom på toppen av fotbuen og oppover 4-5cm skrått ned fra ankel kulen på INNSIDEN!!
Nå blir det enda mer synsing enn i første runde ettersom jeg fortsatt ikke har sett foten, men.....
Kulen du beskriver på innsiden i føttene er slik jeg tolker beskrivelsen av plasseringen mest sansynlig en normal anatomisk struktur (tuberositas ossis naviculare, for spesielt interesserte).
Går man mye i trange, stive sko som presser hardt mot foten (jamfør skistøvler) kan imidlertid denne beinknuten bli litt større enn normalt fordi kroppen prøver å "polstre" litt ved å kline på litt brusk og bindevev.
Dette kan i sin tur gjøre at foten skyves mer mot lateralsiden (utsiden) av skoen slik at det blir større trykk mot utsiden av foten, men jeg skal være forsiktig med å si at det er det som har skjedd i ditt tilfelle.
Du trenger ikke nødvendigvis kjenne noe stort press mot ankelknoken for at det skal bli et problem fordi nerven ligger så tett under huden at den er veldig sårbar i det området.