Har begynt innkjøring av Snowpulse 30L nå, og er særdeles fornøyd med bærekomforten. Merker egentlig ikke noe til litt ekstra vekt. Det er for tidlig å konkludere med skulderreimene, men jeg forventer at de gås inn. De første dagene har de vært litt klumpete.
I sekkerommet har jeg god plass til kamera med en stor og en liten linse. Det eneste jeg savner er en litt større lomme til småting (har oftest med ekstra goggles).
A-innfesting av skia til trasking går raskt og enkelt. Jeg liker ikke diagonal-innfesting, men det funker også enkelt med feite ski. Adgangen til sekkerommet med skia på er dårlig. Savner (som forventet) back-entry som jeg har på DaKine-sekkene. Jeg synes at reimene virker litt pinglete (som Glomstulen sier om ABS).
Hekta i stein og velta ned på en hylle med kompakt snø (fotografering med meg på feil side av kameraet). Jeg landa flatt på ryggen (og luftbeholderen) fra ca to meter, og da tok jeg et ribbein. Burde ha husket at Fred 107ersen fraråder å lande på flaska, men han hadde litt mer tid til planlegging.
Skal svippe innom noen brannstasjoner og sjekke om de er med på å fylle luft, antar at det i utgangspunktet er uproblematisk.
@ Superdigg - komprimeringen av sekkerommet funker finfint for meg de gangene jeg kjører uten kamera.
Sitat ThomasW:Spørsmål til dere som har ABS eller Snowpulse: Påvirker det risikovurderingen av skredfaren med en slik på ryggen? Tar dere større sjanser?
Nei, det blir vel som å ta på seg hjelm i bilen og kjøre i motsatt kjørefelt på motorveien.