Siden tråden heter "Marker Duke spørsmål" og ikke er mer presisert enn som så, slenger jeg meg på her.

Duke er ingen randobinding. Neivel. Så spør jeg om man kan gå rando med den allikevel? Noen som har kjempet seg opp ei fjellside på kanskje 1000moh? Tilogmed opp mot 2000?...

Greia er at jeg skal fleske til og kjøpe noe dyrt snart. Jeg vil at det skal fungere litt overalt, men definitivt best utenfor anleggene selv om jeg for det meste nok kommer til å kjøre i anlegg. I den grad det skal gå an, så skal ikke kjøreegenskaper ofres. Men dersom bindinga er så tung og ekkel å gå med at jeg gir opp topptur, så kan det være det samme...

INGEN ser ut til å like Fritschi Diamir, men tas det høyde for at den kommer i to utgaver? Er også Freeride Plus for slapp for en som er glad i å dra på? De tre skiene jeg ser mest på nå om dagene er Black Crows Corvus og Navis og K2 Coomba. Coomba er det lette alternativet, Corvus det råe og Navis det lekne. Men disse bindingene driver meg til vannvidd...

Kan noen enten si "Slapp av! Jeg går topptur med Duke, og det er kanskje tungt, men det er barskt!" eller "Slapp av! Jeg kjører med Freeride Plus, og det er bare hvis du heter Fred Syversen at du trenger Duke"? Men ikke si begge, for da blir jeg like gal!

Plis?