Sitat Captain Slow:<blockquote><p>Sitat John Rambo:Hva med alternativt og få tilsendt bindinger og ski umontert, for så å stikke til den lokale sjappa og be dem montere?
</p>
Den lokale sjappa som ikke får solgt ski, fordi det er billigere i utlandet?
Du er på virkelig tynn is!
</blockquote>
Syns dette er en vitkig sak. Du vil altså kun betale for lokal kompetanse og støtte når du samtidig bidrer til å fjerne deres inntektsgrunnlag? I slike tilfeller stemmer jeg for at montering av utstyr som ikke er kjøpt i butikken kan tas en god del ekstra for. Dette er ikke ment som et personangrep John Rambo, men det er viktig å sette fokus på dette.
Reklamasjon og service er en viktig del av det vi får tilbud om via norske butikker. Reklamasjonsretten har du ikke lenger hvis utstyr er kjøpt i utlandet, og denne servicen er jo knyttet til at de også skal tjene penger.
Kostnad og hva vi har råd til er en utfordring, men tryggheten og muligheten til å benytte seg av god lokal kompetanse er viktig, og gode butikker med kompetanse er det største taperene hvis folk kjøper utstyr på Conrad og stikker innom for å suge ut kompetanse, eller prøve seg på en reklamasjon. Nei, joffe11 var uheldig, men den potensielle moms-smellen er en naturlig konsekvens av kjøp via utland, og dermed mulighet til å benytte reklamasjonsretten lokalt.
Jeg er stor fan av å oppsøke den gode kompetansen her hjemme!