Jeg kjøpte ski til jentungen min i forfjor. Kom da over både Völkl Mantra og Head Monster som appelerte til meg. Jeg endte likevel opp med K2 Love Bug, som også HPX nevnte, mest pga design som appelerer til småjenter. Etter min mening har man kjøpt katta i sekken dersom ungene ikke vil bruke skia. Om det er pga feil design eller noe annet er irrelevant - det er bortkastede penger uansett. Derfor er det lønnsomt å velge en ski som ungene virkelig synes er stilig og ønsker å bruke. Jeg tenker som så at her skal jeg stimulere fram en interesse som ikke kommer av seg selv hos så små unger. For å si det slik: Jeg tviler på at Barbie hadde vært like populær dersom det kun fantes kjipe, farveløse og umoderne klær å få tak i. Når interessen er vekket og poden er avhengig av skikjøring kan man tenke funksjon, funksjon, funksjon. Jeg må likevel innrømme at jeg ser litt på design når jeg leter etter ski til meg selv også.
Apropos lengde; velg korte innsvingte ski. De største ungene mine har vokst opp med lange ski med moderat innsving, og har slitt med å beherske disse.