Jeg tror 90cm fort kan bli litt langt(!) faktisk. sønnen min starta så og si nøyaktig på 3-årsdagen sin. Husker ikke hvor høy han var, men han var ganske så høy for alderen. Jeg kjøpte 93cm ski mye fordi jeg tenkte at første sesongen bare ville bli å ha på skia, og det var mest for den neste sesongen jeg kjøpte dem. Kusina hans som var et halvt år eldre startet samtidig på 80 cm. Nå ble begge overraskende raskt "gode" så den første sesongen ble definitivt en "ordentlig" sesong, men jeg så at kusina på korte ski hadde veldig mye lettere for å svinge. Hun kjørte også helt greit med 80cm sesongen etter også.
Så nå som datteren min (3 år i januar) skal begynne har jeg gått for 80 cm. Regner med at hun kan kjøre med dem neste vinter også før hun arver de på 93cm.
Altså, det blir helt sikkert ikke feil med 90cm, jeg sier bare at jeg tror 80cm fort kan være enklere å starte med. Det ender jo uansett opp i at det avhenger av interessen til både barn og foreldre (eller onkler :)Og akkurat som for voksne er det nok delte meninger om dette. Dette var min...