Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Lib tech fra utlandet
#13144 06/12/2010 5:33 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

God aftenEr det noen som vet/erfaring med og bestille Lib tech fra amerikanske nettbutikker? Sliter med og finne noen som er villige til og shippe over dammen.

Re: Lib tech fra utlandet
jesusfritzl #13145 06/12/2010 5:53 PM
Medlem
Medlem

Nå er ikke jeg noen snowboard-dude, men skulle bestille klær fra www.the-house.com og var på utkikk etter en Oakley suit som de hadde, men de kunne ikke shippe til meg fordi Oakley og flere andre store amerikanske selskaper har en regel om at de ikke har lov. Tipper li-tech har samme greia...gjelder for burton også vet jeg..

Lib-Tech fra utlandet
jesusfritzl #13146 07/12/2010 2:28 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Heisann.

Jeg har kjøpt Lib-Tech brett fra USA to ganger selv. Har brukt ebay for å finne det jeg vil ha... Spart mange tusen kroner på dette i forhold til butikk hjemme. Nettbutikker i USA har ofte avtaler med leverandører/merker om ikke å selge til kunder i utlandet - typisk oakley, burton, lib-tech, arc'teryx etc... - så ebay er oftest enklest. Hør med selgere om de sender til norge i hvert enkelt tilfelle. De gjør ofte det selv om det ikke står på selve annonsen.

For frakt kan du få deg en adresse i USA gjennom jetcarrier. De videresender pakken for deg. Det du betaler ved siden av varen er da frakt og moms (25%)

Dette er ofte rimeligste alternativet dersom selger ikke er villig til å sende til Norge, men er du heldig og treffer en grei selger, blir varen sendt som gave med verdi under 1000 spenn og du får varen uten å betale moms (ikke helt i henhold, men...) Dersom varen går til tollbehandling må du betale en sum når du henter pakken på posten (kr 199 + 25% av pakkens verdi og frakt)

Frakt av store pakker fra USA er generelt dyrt, og du bør regne med en fraktpris på alt fra $60-150. Dersom du bruker jetcarrier tror jeg de tar i overkant av 200kr for frakten (er ikke helt sikker)

Frakttid varierer fra 1 til 4 uker

Sjekk disse sidene for mer info

www.ebay.com (verdens største marked for brukt og nytt)www.paypal.com (sikker betaling på ebay)www.jetcarrier.com (frakt fra USA, norskt firma)

Lykke til!