Sitat Snowcat:Elise hos Oslo sportslager har tipset meg om legend skia fra K2.. sørean altså.. komemr så utrolig sprikende innspill her: men har noen noe synspunkt på den? Hun har foreslått flere ulike legend ski, har ikk ehelt klart for meg de ulike egenskapene.

Enten så mener du Legend-skiene til Dynastar, og hvis det er K2, så er det nok Apache-serien deres...

Tipset til Margaret er helt klart bra, for Seth-skiene er bra allround frikjøringsski.

Men, da er du tilbake til ganske vide svingbuer. Tar jeg feil hvis du ønsker noe rundt 14-16 meter i svingradius? (Altså, kort til medium sving?)

I så fall, så er det ikke mange ski å velge mellom som både er vide nok på midten til å fungere utenfor preppet løype, og likevel ganske raske svinger.

Men, tar du en titt på Rossignol Bandit SC80, så klarer den det.

Den har følgende mål: 122-80-109, og 175cm versjonen har svingradius på 15 meter.

Den har fått jevnt over gode tilbakemeldinger, og tror ikke du går veldig feil hvis du velger den. Den regnes som en 50/50 ski (preppet/off-piste)

Hvis du absolutt vil se på Dynastar Legend, så er nok Legend 8000 den som passer din bruk best. Også den en 50/50 ski, og har nesten identiske mål som Bandit SC80, men litt lenger svingradius. (19 meter i 178cm utgave)