Syns dette systemet virket noe rart. Der jeg har jobbet har vi hatt et lignende system i digitalt format hvor du også må legge til ferdighetene til kjøreren noe som ga oss mulightene til å trykke inn om det var en nybegynner middels eller ekspert kjører.

At din skalaen blir lavere med større vekt og større støvler fikk også vi på vårt system. Det skal sies at det hørte til sjeldenhetene at bindingene løste ut for tidlig ved at vi brukte systemet,men det kunne forekomme hos folk som kjørte hardt og gjerne var litt tyngre. Så vidt jeg vet har det ikke blitt utarbeidet noen ny skala etter at bredere ski kom på markedet! Der blir kraftoverføringen noe annerledes så som mange andre har skrevet. Prøv deg fram! Kjører selv mine bindinger på 13,5 og er betydelig lettere en deg,men det funker for meg...dog kan funke dårlig i tung og våt snø med lav fart. Ta deg en test dag og prøv deg fram. En mulighet er å finne en ting som funker for freeride, en i bakke og en på dager med tung og våt snø. Skiene bør slippe på forskjellige tidspungt i forskjellig snø!!!