Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Beste støvel doktor i Europa?
#131217 29/10/2008 9:50 PM
kristi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Trenger hjelp til å finne en støvel dok som kan lage de perfekte støvlene til en sykt brei og kort fot som også sliter med vonde legger.Kunne tenkt meg å prøve noe annet en Sure foot.Har vurdert Strolz men så var det noen som fortalte meg om en kar nede i Davos som hadde peiling.Er hvist han som lager sko til World cup gutta.Alle forslag og linker eller andre tips taes i mot med glede.

Re: Beste støvel doktor i Europa?
kristi #131218 29/10/2008 10:08 PM
Entusiast
Entusiast

Har ingen erfaring med disse selv, men er du i oslo området så er det jo verdt en telefon http://www.skirurgene.no/

"Støvel doktorer"
kristi #131219 30/10/2008 9:31 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Alle støvel produsentene som leverer til WC sirkuset har egne boot fittere som tilpasser støvlene. Noen er sikkert bedre enn andre. En som tilpasser støvler til WC løpere er ikke nødvendigvis den som er best til å tilpasse til en frikjører der komfort ofte er viktigere enn millimeter presisjon.Det er mange butikker i mellom europa som er dyktige på dette. Utfordringen er å finne den personen i disse butikkene som er best til å løse ditt problem. Her litt erfaring med dette selv, og opplever at erfaring er det viktigste parameteret for om man er dyktig eller mindre dyktig. Spør hvor mange de har vært ute for som har dine problemer. Er svaret få, eller ingen, så let videre. Spør også hvem de i hovedsak tilpasser støvler til. Er svaret hovedsakelig racing, så let også videre.

Footworks Chamonix
kristi #131220 30/10/2008 12:22 PM
Medlem
Medlem

Hør med Footworks i Chamonix hvis ikke jeg tar feil så har de holdt på siden 92 og har mye fornøyde kunder.

Mener å huske det hang takke kort fra bla Luc Alphand og andre alpinstjerner på veggen der.

Har ikke støvler derfra selv, men en kamerat kjøpte når vi bodde der i 02 og var sykt fornøyd

www.foot-works.fr

Strolz!
kristi #131221 30/10/2008 7:38 PM
Medlem
Medlem

Strolz støvler! Strolz har laget støvler siden folk begynte å kjøre ski i Østerrike og de vet hva de driver med! Herman Maier brukte Strolz da han tryna som værst for noen år siden, og etter motorsykkelulykken.Har selv innerstøvler fra Strolz i mine telemarkstøvler, og det er det beste jeg noen gang har hatt! De er vanvittig flinke på butikken, og hele prosessen med å lage støvlene tar noen dager med støping av såler og forming og tilpassing av innerstøvlene. De vil helst ha deg tilbake etter hver dag for å gjøre småjusteringer til den blir perfekt. De har store pløser foran på leggen som gir god støtte og beskyttelse mot beinhinnebetennelse o.l.Anbefales på det sterkeste! http://www.strolz.at/

Mere Strolz
kristi #131222 30/10/2008 9:18 PM
Fersking
Fersking

Enig med Mr. Andersen i at Strolz er et veldig bra alternativ. Jeg har selv Strolz, og er veldig godt fornøyd.

Du trenger imidlertid ikke å dra lenger enn til Jul's Sportshop i Trysil for å kjøpe Strolz.

Jul
kristi #131223 30/10/2008 9:32 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har også hørt at Jul er veldig bra til å foame/tilpasse Strolz støvler. Bootfitting er ofte en prosess, og da er det greit å kunne komme tilbake til samme sted. I alle fall et par ganger.

ALPINGARAGET
kristi #131224 31/10/2008 9:36 AM
GaZ Offline
Fersking
Fersking

Den beste på dette er en ved navn Magnus på Alpingaraget i Stockholm. Han går for å være en av europas beste på dette. Cv'n på kjente personer som har vært hos han er lang som bare det.