Sitat kalle klovn:Vil ikke forsøpple forumet da det sikkert finnes masse lenker om dette, men lurte på om noen har noen erfariger med ABS sekkene.Syntes det er litt drøyt å bruke 7000 på noe jeg mest sannsynlig ikke får bruk for.Takker for alle svar
Jeg kjøpte ABS sekk etter å ha havnet på feil side (undersiden) av snødekket for noen år siden.
Fant da ut at alle "triksene" med å kvitte seg med ski og staver, svømme oppe på skredet, holde snøen borte fra ansiktet når raset stopper etc. er verdt "fuck all".
Eneste som hjelper er å ikke bli tatt, evn. å holde seg over snøen. ABS skal visstnok hjelpe deg med det sistnevnte, statistikken deres er ihvertfall overbevisende.
Håper jeg aldri får bruk for min, men etter å ha prøvd en runde i sentrifugen fra helvete var jeg ihvertfall ikke i tvil om at det er en god investering uansett.
Jeg har en eldre modell og minuset med den er at ballongene og gasspatronen tar mye av den innvendige plassen så du har lite reell bagasjeplass. Det er også begrenset mulighet til å feste "stæsj" på utsiden fordi du da lett hindrer utløsningen av ballongene.
Plassforholdene er visst bedre på de nyeste utgavene pluss at sekkene nå også lages i større utgaver, så nå er det ingen "unnskyldning" for å la være :wink