Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2
bergen har skjønt det
Adrenaline #131052 25/10/2008 9:21 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Mens (nesten) alle de andre ser ut til å gå ut ifra at folk kjøper seg Kuro, Poontoon, Hellbent o.l. som sitt eneste par? Jeg tør vedde på at MINST 9 av 10 som sitter på noen av overnevnte ski har MINST ett par til ved siden av.

Å snakke om det her på forumet derimot er det ikke så mange som tørr...janteloven viser seg fort her også. På internasjonal skiforum deler man bilder av sitt quiver (les: skisamling), her på berget kommer anklager om kjøpspress og skryt iløpet av de første 10 svar, når noen spør hvilket utstyr andre gleder seg til å prøve kommende sesong.

Nei det skal være den smale sti - snakk ikke om dine ski (hvis du har flere par....).

Eh...nei
Adrenaline #131053 25/10/2008 9:50 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat t_dahl:Mens (nesten) alle de andre ser ut til å gå ut ifra at folk kjøper seg Kuro, Poontoon, Hellbent o.l. som sitt eneste par? Jeg tør vedde på at MINST 9 av 10 som sitter på noen av overnevnte ski har MINST ett par til ved siden av.Å snakke om det her på forumet derimot er det ikke så mange som tørr...janteloven viser seg fort her også. På internasjonal skiforum deler man bilder av sitt quiver (les: skisamling), her på berget kommer anklager om kjøpspress og skryt iløpet av de første 10 svar, når noen spør hvilket utstyr andre gleder seg til å prøve kommende sesong.Nei det skal være den smale sti - snakk ikke om dine ski (hvis du har flere par....).

Det har ikke vært poenget mitt ihvertfall.

Og for å "bevise" det kan jeg gjerne stille meg laglig til for hogg: Jeg har 5 par ski!Sånn, da var jeg ute av skapet.....:wink

På vei mot noe!!!
Adrenaline #131054 25/10/2008 10:25 PM
Fersking
Fersking

Nå begynner denne diskusjonen å finne form. Kanskje vi skulle startet en ny tråd ang hvor mange ski man trenger for å være lykkelig;-) Jeg har foreløpig 4 par, men mener bestemt, til lommebokens store fortvilelse at jeg burde ha flere. Dekker primærbehovene i forhold til freeride og park, men skulle gjerne hatt noen blodfeite og beinharde utforski samt noen slalom ski som ikke tilgir et eneste feilskjær!!!

Men det er en annen diskusjon....

ett par ski
Adrenaline #131055 26/10/2008 10:21 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Selv har jeg bare ett par, og disse har jeh ett personlig forhold til. Pleier også å ha skiene minimum 3 sesonger, til tross for at jeg "alltid" har hatt grei tilgang på utstyr.Det jeg krever av skiene miner er at de er gode til alt. Både bunnløs nysnø og isete løype, samt at de krever noe av meg. Har prøvd medgjørlige lefser av noen ski som er lette å håndtere, men som ikke gir noe tilbake. Synes det blir relativt intetsigende. De freeride skiene som tilfredstiller mine krav er dog ikke de mest lettkjørte. Kan virke som om man ønsker å ta fjellet og de rådende forholdene ned til sitt nivå med å "ski for alle forhold". Ta heller noen utfordringer!

Mitt råd er:Kjøp ett par ski som passer dine ønsker om ferdighet, og deretter lær deg å kjøre på disse.

Re: Breie ski er tull??
Adrenaline #131056 26/10/2008 10:51 AM
Entusiast
Entusiast

Disse dukker opp i posten etter hvert, og er min grunn til engasjementet i denne tråden..

Adrenaline #131057 26/10/2008 11:10 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat Tjukken:Det jeg krever av skiene miner er at de er gode til alt. Både bunnløs nysnø og isete løypeMitt råd er:Kjøp ett par ski som passer dine ønsker om ferdighet, og deretter lær deg å kjøre på disse.

Hvis du har ett skipar som skal fungere til alle forhold, sier det seg selv at de ikke kan være best på noe. Det blir en kompromissløsning.Det er jo det som er grunnen til at det finnes flere typer ski.

Jeg har selv flere par ski nettopp for å kunne få det mest mulig morro enten jeg skal være en hel dag i preparerte løyper, på topptur i slushføre eller kjøre i pudder til pungen.

Gode skiferdigheter kan selvfølgelig veie opp for mindre egna ski, men jeg mener selv at jeg får best utbytte av ski som er ment til forholdene.

..men nå er ikke jeg noen mester da..

lommeboka
Adrenaline #131058 26/10/2008 12:02 PM
Fersking
Fersking

Fint å høre at det er lommeboka som setter grenser. da er det ihvertfall noen som sponser markedet.Jeg takker dere for at dere holder liv i markedet.

For breie ski
Adrenaline #131059 26/10/2008 1:10 PM
Fersking
Fersking

Litt off-topic; Det kan bli for breit også, bare se her: http://www.skipass.com/guide-matos/ski/2009/duret/monstre-fat-186-1.html

177mm på midten, kan vel ikke kalle det en allround-ski:grin

Forøvrig synes jeg at superfats ikke er noe flesteparten har bruke for i Norge, men for all del, de som vil bruke pengene sine på slike ski må bare gjøre det.

Jeg holder meg til ski som er rundt 100mm på midten, og må si meg fornøyd med den bredden. Fungerer utmerket i norsk pudder, samtidig som de fungerer på skare/hardt føre.

Adrenaline #131060 26/10/2008 3:12 PM
Medlem
Medlem

Det er en ting jeg er litt overrasket ikke er blitt nevnt for grunn til å ha flere ski her, og det er at det (ihvertfall for meg) er uungåelig å kjøre over stein når man kjører off-piste.

Jeg har etterhvert opparbeidet meg en liten skisamling, og en av grunnene til det er at jeg hele tiden prøver å holde bakkeskiene mine (SL og SSL) i top shape. Har man perfekte stålkanter er det sinnsykt mye mer morsomt å kjøre de dagene det er klink is i bakken. Mine gamle twin tips er ikke mye morsomme når det begynner å bli glatt.

Poenget mitt er at når man først skal ha/trenger flere ski, hvorfor ikke da ha et par som funker max i pudder og som ikke er et kompromiss. Mine sugar daddy som er en allround ski funker veldig bra den, men det er veldig mange ganger jeg har ønsket meg noe bredere. Blir farten for liten flyter de ganske så dårlig, og i norske skianlegg er det ofte mye skog eller ganske flatt som betyr dårlig fart. Derfor har jeg i år gått opp 7 cm i lengde og 12 mm i bredde.

Og hva andre måtte tro eller synes når den ganske så korpulente kroppen min fyker ned bakken, det driter jeg i.:cool

Oppkjørt pudder
Adrenaline #131061 26/10/2008 3:42 PM
Entusiast
Entusiast

Fatski er jo nydelig i pudder, og her på østlandet kan det faktisk være pudder relativt ofte i skogen, men et problem er gjerne at de beste trasèene blir oppkjørt. Med en skikkelig fatski flyter man fint over alle ujevnhetene når man kjører ned en oppkjørt trasè med et tynt pudderlag over kuler.

Men som eneste ski er jeg enig: bare tull. For toppturer og preppa er det helt ubrukelig.

Fett....
Adrenaline #131062 26/10/2008 4:58 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Peddyslate:http://www.hendryxskis.se/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=35 dukker opp i posten etter hvert, og er min grunn til engasjementet i denne tråden..

J....g fet design, og om ikke annet stiller jeg meg ihvertfall 100 % bak budskapet på skiene....:grin

Adrenaline #131063 26/10/2008 6:21 PM
Entusiast
Entusiast

Er litt redde for de... Også er det sjuuuukt mye penger å bruke på en ski! Spesielt når det er snakk om en ski som få har noen erfaring med, og den ikke akkurat blir henta fram hver dag. Men av det jeg har hørt av de som har kjørt den er at den er eksepsjonelt torsjonsstiv, og derfor holder kanten eksemplarisk på hardere føre. Men allikevel... Har tidvise anfall av buyers remorse samtidig som de ikke kan komme fort nok laugh

Ett par ski...igjen
Adrenaline #131064 27/10/2008 8:59 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat escimo:Hvis du har ett skipar som skal fungere til alle forhold, sier det seg selv at de ikke kan være best på noe. Det blir en kompromissløsning.

Det handler også om å mestre de skiene du har. Kjenner du disse godt, så er sjansen større for at du behersker de under alle slags forhold. Selv har jeg ett par freeride ski(ikke twintip) med midjebredde på ca 100mm og ca 25 meter svingradius. Skiene har sandwich konstruksjon. De funker bra i bakken og sitter på hardt underlag(har jo omtrent samme konstruksjon og innsving som world cup storslalom ski). Videre gir de meget bra flyt i løssnø. Under alle forhold virker de best i litt fart, men det vil vi vel ha?

Adrenaline #131065 27/10/2008 9:32 AM
Ivrig
Ivrig

Det er jo bare fint at du er tilfreds med ett par ski "Tjukken"!

Jeg ser på det ganske likt det "escimo" gjør, og synes flere par ski gir meg mye mer enn bare ett par. Nå har jeg ganske mange typer ski, noe som ikke skyldes stort pengeforbruk. Hadde jeg hatt råd ville det nok også blitt et par med midjemål godt over 100 mm.

Grunnene til at jeg har ganske mange par er for det første at jeg har stått lenge på ski og for det andre at nesten alt jeg har er kjøpt brukt eller ekstremt billig. Jeg har nesten ikke solgt ski da man får så lite igjenn når skiene blir noen år. Har bl.a. noen supre storslalomski som er 10 år gamle og gode som nye.

Adrenaline #131066 27/10/2008 10:09 AM
Entusiast
Entusiast

Om man vil ha ett par ski eller flere er jo igjen opp til en selv, og igjen bare tanketomt fjas å skulle bestemme for andre hva som er rett eller ikke.

Å ha ett par betyr ikke nødvendigvis at man behersker det spesielt bra, på samme måte som at det å ha flere ikke betyr at man ikke behersker noen...

Ser ut som det eneste poenget man noenlunde kan komme fram til her er at vi bør bygge opp under at det som er mest verd med ski er først og fremst å kjøre på de, og ikke bare å eie de.

Adrenaline #131067 27/10/2008 10:39 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat Peddyslate:Om man vil ha ett par ski eller flere er jo igjen opp til en selv, og igjen bare tanketomt fjas å skulle bestemme for andre hva som er rett eller ikke.

<p></p>
Bryr meg ikke mye om hvor mange ski folk har, og ville bare komme med et innlegg i debatten om at man kan tenke alternativt.Personlig ønsker jeg ski krever noe av meg som skiløper og disse skiene krever ofte at du lærer dem å kjenne.

Du da...?
Adrenaline #131068 27/10/2008 1:55 PM
Fersking
Fersking

Mange gode synspunkter her, men synes dette ble til en ganske tullete diskusjon.

Jeg driter vell nå en lang i hvor langt ned på stumpen enkelte klarer å trekke buksa, om noen synes det er best å ha halstørklet rundt armen osv.

Det samme gjelder for bredde på ski.

Trives du på 70, 90, 110 eller 130mm? ett fett og samme det. Det viktigste er vell at den som står på skia trives.

Har i noen år hatt Stormrider DP PRO, som favorittski. En panservogn med allround-egenskaper.Savnet litt bedre pudderegenskaper + baktupp. Valget falt på Line 130, og jeg har ikke angret en eneste dag på det kjøpet.

Som LarsThomas skriver tidligere I forumet, får du en surfefølelse (på 10-15cm) som bare er helt fantastisk på slike ski.

Regner meg selv som midt på treet når det gjelder skiferdigheter, men det viktigste for meg - er og vill alltid være å ha det gøy på ski.

Med mine 40 ? 50 dager på ski I løpet av året, får jeg prøvd meg på litt forskjellige underlag(utenfor traseen) Er muligheten for løssnøkjøring der, så er det frem med Line-skia. Ble det ?skivebom? så ja,ja? jammen taklet ikke skia det underlaget også?

Selvfølgelig føler du deg som en tosk på isete undelag I bakken, på slike ski. Det blir som å kante et strykebrett. Men du verden så moro det er når det ligger noen cm med urørt.

Prøv!!!

110 og oppover
Adrenaline #131069 27/10/2008 2:13 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat kammy:Etter å ha lest innleggene ovenfor, lurer jeg egentlig på hvor grensen går for fete ski eller ikke fete ski. ?????

Personlig vil jeg hevde at ski med midjer fra 110mm og oppover må kunne kalles fatski.

Mantra
Adrenaline #131070 27/10/2008 2:19 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Tjukken:Det handler også om å mestre de skiene du har. Kjenner du disse godt, så er sjansen større for at du behersker de under alle slags forhold. Selv har jeg ett par freeride ski(ikke twintip) med midjebredde på ca 100mm og ca 25 meter svingradius. Skiene har sandwich konstruksjon. De funker bra i bakken og sitter på hardt underlag(har jo omtrent samme konstruksjon og innsving som world cup storslalom ski). Videre gir de meget bra flyt i løssnø. Under alle forhold virker de best i litt fart, men det vil vi vel ha?

Dette hørtes ut som Völkl Mantra...

smile

Adrenaline #131071 27/10/2008 2:46 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat tb77:Dette hørtes ut som Völkl Mantra...:)

<p></p>
Noope, Rossi Quad 184

Hvor bred er en &quot;fat ski&quot;?
Adrenaline #131072 27/10/2008 6:09 PM
Entusiast
Entusiast

Ser at tb77 mener at "fat ski" er en betegnelse på ski fra 110mm midje og oppover.Vel, som gammel mann må jeg nok minne litt om historien:Først, etter dinosaurer, sjørøvere og bestemor, begynte noe å skje på midten av 90-tallet. Omtrent samtidig med carvingskienes ankomst begynte skiprodusentene å komme med litt breiere ski som skulle være bra i pudder. Noe av det mest ekstreme som var å oppdrive da, var K2 Explorer. Denne var kun for pudderhunder og hadde en bredde på hele 72 mm!Jeg kjøpte mine første fat ski, hvor begrepet var blitt vanlig i bruk, i 2000, de var 80 mm.For hvert år har grensene blitt strekt, og 80 mm vil nok ha problemer med å bli kalt fat i dag. Imidlertid er det fremdeles vanlig å kalle ski med midje på ca 85 og til litt over 90, for "mid fat".Jeg vil forsvare mine 2005 Salomon AK Rockets status som fat ski. De er 95 på midten.Begrepet "super fat" dukket så opp. I skitestene til Fri Flyt fra 06-07, blir ski som Dynastar Pro Rider XXL og Head Mojo 105 kategorisert under denne betegnelsen (109 og 105 midje).Dette er kanskje vanskelig å svelge for alle moralistene i denne debatten, men til og med tb77 sine mye omtalte Mantra kan kategoriseres som "fat ski", og nature mess sine Katana er langt inn i kategorien.

Adrenaline #131073 27/10/2008 8:52 PM
Entusiast
Entusiast

Tjukken: My point exaclty! Å tenke alternativt har ingenting å gjøre med antall ski - om noe så heller irrasjonelt forbruk - men snarere om hvilke ski og hvordan man kjører på de! Nå er det ikke lenger veldig radikalt med superfats, men det er fremdeles noe som mange av oss svært gjerne har lyst å utforske siden det er nytt, spesielt og... alternativt!

Like alternativt kan det være å bruke en ski, så jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen? Poenget ditt med å bruke mer tid og energi på en litt mer konvensjonell og velutprøvd ski er noe som absolutt burde tas til etteretning! Det er nok mange med litt for god råd som skal starte med ski som faller for noe som de er "lurt" til å tro er fett, men som de ikke har den videste anelse hva er beregnet på.

mm...
Adrenaline #131074 28/10/2008 3:53 PM
vmh Offline
Fersking
Fersking

Tenker jeg ikke er alene når jeg alltid har en følelse av å ha ett par ski i manko...

men når alt kommer til alt, og snøen ligger, solen skinner og kvikklunsjen er godt pakket på innerlomma så har man det jo godt uansett faen;-)

god vinter folkens! snødde i bergen idag:)

tøff diskusjon:)
Adrenaline #131075 30/10/2008 6:34 PM
Fersking
Fersking

Ser at meningene er mange om fatskis, det er bare morro.Jeg har kjørt på mine gamle seth inntil i fjor, da bindingene var utslitt. Bindingene var noen atomicbindinger som jeg hadde på sugardaddyene mine tidligere. Jeg har mye skiutstyr, men det er enten knekt eller ødelagt, så jeg endte opp med å kjøpe meg noen brukte fatypus alotta. Disse var de bredeste jeg fant på det tidspunktet. Målene er vel 172-140-152, lengen er 180 cm. Skia funker som vanlig carving ski, men det tar litt lenger å komme fra kant til kant:razz:razz Artige ski ihvertfall. Kjørte hele forrige sesong på de.

Hvis man skal ha så breie ski, må man huske på å legge igjen noen kr i en skikkelig binding. Ville gått for en din 18, mine din 12 funker dårlig:frown

Jeg skal kjøpe meg nye ski nå, men jeg går vel for seth igjen, fine ski for en gammel frikjører.

Bææærnt
Adrenaline #131076 31/10/2008 12:13 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

God hukommelse du Bææærnt;)

Adrenaline #131077 31/10/2008 9:43 AM
Ringrev
Ringrev

Breie ski er ikke tull punktum finale! Dette er like teit som diskusjonen rundt skinn eller plast med telemarksko. Det er helt utrolig at breie ski ikke har kommet tidligere spør du meg, de gjør pudderkjøring mye enklere og mere morro, det er oppskriften på success spør du meg.

hehe
Adrenaline #131078 31/10/2008 10:00 AM
Avhengig
Avhengig

Blei en lang debatt detta her! laugh Og det er litt morsomt å sitte å se det fra side linja når man ser hvor fort folk hisser seg opp for det er tydeligvis ikke lov å ha egene meninger her inne! FOlk er todelt her hvertfall! Noen sier jaaaaaaaaaaaaa til Super fatts andre mener NO!!!

og du hysa! Hadde det jævlig kipt før dissa skia kom du da eller? Vurderte å slutte å kjøre ski siden det ble så forbanna morsomt når du fikk dine super feite og lettkjørte ski!!??

Sorry,men skjønner ikke hva som blir så mye mere morsomt! Har som jeg skrev langt oppi her testa en del super fatts og må nå si at jeg fortsatt har det morsomst på mine ski som jeg kan bruke på hele fjellet! laugh og de funker perfekt også i pudder!! Kjør fort så flyter det meste skal du se! laugh

Adrenaline #131079 31/10/2008 10:13 AM
Entusiast
Entusiast

Du forutsetter jo at alle går ut og opp i fjellet med samme mål og vil kjøre som deg? Du sitter jo ikke akkurat på sidelinja og ser på heller, men henger deg på og roper "noooooo" selv :wink

Det som ser ut til å gå igjen, er at tilhengere av superfats argumenterer for sin egen opplevde følelse av hvor moro de har det, mens tilhengere av litt mer moderate planker fort kommer med påstander om hva som er rett for (så godt som) alle..?

Jeg ser argumentene, og er ikke uenige i de! Men jeg deler ikke dine mål! Jeg har ingen andre økonomiske forpliktelser og får ikke dårlig samvittighet for å kjøpe dyre, feite planker så jeg kan våse rundt og føle meg som Godzilla selv om du sikkert kjører fra meg... Jeg er min egen målestokk i fjellet, og på mange av dagene har jeg det ikke travelt ned, men prøver heller å le høyest mulig, og hva som får meg til å le slik er høyst subjektivt - for tiden er det å surfe rundt på tjockisar.

Adrenaline #131080 31/10/2008 10:24 AM
Entusiast
Entusiast

Hadde egentlig bestemt meg for ikke å svare på denne tråden, men, men...

Jeg kan helt fint klare meg med et par ski. Gi meg mine Dynastar Legend Pro, og jeg skal komme meg fort frem uansett forhold. De fungerer til alt, og sammenliknet med ski fra nittitallet flyter de også godt på de store dagene.

Men. Breie ski gir nye muligheter når det er myke forhold. Gjennom å ofre en del egenskaper i bakke, kan de gi helt nye opplevelser utenfor bakken. De er mer lettsvingte når det er mye snø (dette er tydeligvis et skjellsord for enkelte her på forumet), mer manøvrerbare, og mindre slitsomme å kjøre på. For en del her virker det som det er negativt at et par ski er lette å kjøre på i tradisjonelt krevende forhold. Det er juks, det blir for enkelt og du får ikke like mye igjen fordi det krever mindre innsats. Poenget er vel at et par lettkjørte ski gjør at du kan pushe deg selv hardere. Kjøre fortere gjennom trangere skog, droppe større klipper, kjøre linjer som du ikke klarte før og generelt ha det enda litt mer moro på ski. Nå mener ikke jeg at man har det objektivt mer moro på breie ski enn på smale, men puritanismen og lidelsesestetikken som enkelte her virker å legge til grunn for sine skivalg (noe overdrevent pompøst sagt) har jeg heller ikke sansen for. Dersom det er slik at man synes det er morsommere når det er vanskelig vil jeg foreslå å kjøre telemark på langrennsski uansett forhold.

Dersom vi skal se på det hele i et forbruksperspektiv blir jeg gjerne med på en diskusjon om hvor mange skipar man "trenger", men jeg mener dette strengt tatt er en separat sak. Dersom argumentet er at man ikke vil ha mer enn et par ski, så faller jo selvfølgelig mye av relevansen til skikkelig breie ski bort. Jeg kunne dog se for meg å ha et par EHP 186 som eneste skipar. Selv om de av noen ville blitt definert som superfats (de er 116mm på midten), mener jeg de strengt tatt kan fungere som allroundski for en som stort sett kjører offpist. Sett på et par Duke-bindinger og bruk de på topptur og.

Mulig jeg er bortskjemt med tanke på offpistkjøring, men jeg ser ikke nødvendigvis verdien i at et par "pudderski" skal kunne skjære storslalomsvinger på is. Så lenge bakkekjøringa bare er en transportetappe for å komme seg til heisen og opp i snøen igjen, så ofrer jeg gjerne egenskapene der til fordel for bedre egenskaper i pudder.

Fat ski er tingen..
Adrenaline #131081 31/10/2008 2:50 PM
Medlem
Medlem

Fat ski er helt rått,har ei ski med mål 29-23-28cm 178cm lengde.Tror det må være den "fatteste" skia på markedet,det er selvfølgelig ei monoski..he he.Men uansett, til de som ikke skjønner hvorfor noen kjører slike lugger så prøv selv da!!God på pudder men dårlig på allt annet underlag..også??Skal man kjøre linja ut så ha ski til ethvert underlag da er iallefall jeg fornøyd.Drit i huslån og kjør løpet ut så lenge man kan iallefall.Ha ei fin helg.

Hmmm
Adrenaline #131082 31/10/2008 7:06 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Varde:Fat ski er helt rått,har ei ski med mål 29-23-28cm 178cm lengde.

Hva slags merke er denne skien da? Burton...?

:razz

he he

Neida, bare erter.

Likevel, med de dimensjonene, så vil jeg faktisk gå langt i å si at det ikke er snakk om ski lenger, men mer eller mindre et snøbrett.

Men det hørtes jo fett ut...(og fat er den jo!)

monoski
Adrenaline #131083 31/10/2008 8:41 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det er en monoski han mener tb77.. som han jo også skriver.. Var humor, mulig du skjønte det?

He he
Adrenaline #131084 31/10/2008 8:54 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Ivar:Det er en monoski han mener tb77.. som han jo også skriver.. Var humor, mulig du skjønte det?

Ja, jeg skjønte det....Ivar.

Svaret mitt var ment humoristisk det også. (Hvis DU skjønte det?)

Men bra du passer på...Ivar!

smile

nei skjønte det ikke
Adrenaline #131085 31/10/2008 8:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Nei, skjønte det faktisk ikke. kom ikke så lett frem av innlegget ditt at det var ironisk og humoristisk ment..

Neeei
Adrenaline #131086 31/10/2008 9:12 PM
Avhengig
Avhengig

Nei, da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, Ivar, hvis du ikke skjønte at min kommentar til Vardes monoski var humoristisk ment.

Jeg trodde at den glisende smiley'en midt i innlegget etterfulgt av "he he" skulle være en ganske solid indikator på at det var en spøk.

Jeg må nok være mer tydelig heretter. Muligens skrive i klartekst: "NB! DETTE ER EN SPØK! Må IKKE TAS PÅ ALVOR!"

Jeg har aldri vært nødt til å gjøre det før, verken her inne eller på andre forum, men jeg gjør det gjerne. Hvis det kan gjøre at én til skjønner hva jeg mener, så vil det være en glede.

slapp av
Adrenaline #131087 31/10/2008 9:17 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Gjør hva du vil du tb77.. Ingen vits i å hisse seg opp.

Men når du skriver, "er dette burton? hehe, neida bare erter"

Men når du følger opp med å skrive:

"Men med disse dimensjonene så vil jeg gå langt i å si at dette ikke er en ski lenger, men mer eller mindre et snøbrett" så begynte jeg faktisk å lure på om du ikke hadde fått med deg at han mente en monoski.

Det var ikke ment på en syrlig eller sarkastisk måte, så det å hisse seg så voldsomt opp er kanskje ikke meningen. Du virker som en sinna person..

OK
Adrenaline #131088 31/10/2008 10:30 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Ivar:Gjør hva du vil du tb77.. Ingen vits i å hisse seg opp. Men når du skriver, "er dette burton? hehe, neida bare erter"Men når du følger opp med å skrive:"Men med disse dimensjonene så vil jeg gå langt i å si at dette ikke er en ski lenger, men mer eller mindre et snøbrett" så begynte jeg faktisk å lure på om du ikke hadde fått med deg at han mente en monoski. Det var ikke ment på en syrlig eller sarkastisk måte, så det å hisse seg så voldsomt opp er kanskje ikke meningen. Du virker som en sinna person..

OK. Kanskje jeg overreagerte litt.

Med vår lille småkrasse diskusjon i en annen tråd for noen dager siden, så var jeg temmelig overbevist om at du var syrlig.

I så fall, my bad, og jeg kan bare si beklager.

Men jeg er ingen sinna person i det hele tatt. Har likevel et skikkelig temperament, men det skal veldig mye til for å antent det. (I så måte, skulle det bli antent, så er det du tok for å være sinna her, fredelig og harmonisk i forhold...)

Jeg er derimot ganske engasjert, og dermed kan jeg kanskje virke sinna iblant. Det er ikke meningen.

smile

Side 2 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå