Ser at tb77 mener at "fat ski" er en betegnelse på ski fra 110mm midje og oppover.Vel, som gammel mann må jeg nok minne litt om historien:Først, etter dinosaurer, sjørøvere og bestemor, begynte noe å skje på midten av 90-tallet. Omtrent samtidig med carvingskienes ankomst begynte skiprodusentene å komme med litt breiere ski som skulle være bra i pudder. Noe av det mest ekstreme som var å oppdrive da, var K2 Explorer. Denne var kun for pudderhunder og hadde en bredde på hele 72 mm!Jeg kjøpte mine første fat ski, hvor begrepet var blitt vanlig i bruk, i 2000, de var 80 mm.For hvert år har grensene blitt strekt, og 80 mm vil nok ha problemer med å bli kalt fat i dag. Imidlertid er det fremdeles vanlig å kalle ski med midje på ca 85 og til litt over 90, for "mid fat".Jeg vil forsvare mine 2005 Salomon AK Rockets status som fat ski. De er 95 på midten.Begrepet "super fat" dukket så opp. I skitestene til Fri Flyt fra 06-07, blir ski som Dynastar Pro Rider XXL og Head Mojo 105 kategorisert under denne betegnelsen (109 og 105 midje).Dette er kanskje vanskelig å svelge for alle moralistene i denne debatten, men til og med tb77 sine mye omtalte Mantra kan kategoriseres som "fat ski", og nature mess sine Katana er langt inn i kategorien.