Det er en ting jeg er litt overrasket ikke er blitt nevnt for grunn til å ha flere ski her, og det er at det (ihvertfall for meg) er uungåelig å kjøre over stein når man kjører off-piste.
Jeg har etterhvert opparbeidet meg en liten skisamling, og en av grunnene til det er at jeg hele tiden prøver å holde bakkeskiene mine (SL og SSL) i top shape. Har man perfekte stålkanter er det sinnsykt mye mer morsomt å kjøre de dagene det er klink is i bakken. Mine gamle twin tips er ikke mye morsomme når det begynner å bli glatt.
Poenget mitt er at når man først skal ha/trenger flere ski, hvorfor ikke da ha et par som funker max i pudder og som ikke er et kompromiss. Mine sugar daddy som er en allround ski funker veldig bra den, men det er veldig mange ganger jeg har ønsket meg noe bredere. Blir farten for liten flyter de ganske så dårlig, og i norske skianlegg er det ofte mye skog eller ganske flatt som betyr dårlig fart. Derfor har jeg i år gått opp 7 cm i lengde og 12 mm i bredde.
Og hva andre måtte tro eller synes når den ganske så korpulente kroppen min fyker ned bakken, det driter jeg i.:cool