Sitat Bærnt:nature mess, du snakker virkelig tull.

Jeg tror Nature Mess virkelig har et veldig godt poeng! Han snakker ikke tull overhodet!

Jeg er litt utstyrshore selv, men ikke primært for å bli sett av andre; mest for min egen del. Jeg koser meg litt ekstra når jeg har litt fett utstyr. Men igjen, med hånden på hjertet; IKKE for at andre skal se det og tenke "wow, så fett!"

Men, jeg ser jo selv når jeg kjører, at enkelte folk dukker opp med de feteste fatskiene, for så å bruke de til carving-cruising i preppet bakke, og UTEN å vise det minste tegn på å være tekniske gode kjørere.

Når det gjelder skiutstyr (og klær) i likhet med alle mulige andre fysiske aktiviteter hvor teknisk utstyr kreves, så har man folk som gjerne vil ha det beste og dyreste utstyret, uten å egentlig behøve det! (Jeg er litt sånn selv, og innrømmer det)Og mange av disse igjen, gjør det med et motiv som "Hei, se på meg! Se på det utstyret jeg har!!! Er ikke jeg kul!?"

Jeg kjøpte meg Mantra midt i forrige sesong, fordi jeg rett og slett har hatt lyst på akkurat den skien lenge (vel, lenge for en som begynte å kjøre ski for knapt 3 år tilbake...), og det den står for av kvaliteter. For bruksområdene til Mantra er den type skikjøring jeg vil drive med.

Men, jeg er ikke på et nivå ennå som gjør at jeg kan utnytte skien fullt ut. (Skal dog jobbes mot det kommende seong!)

Men med tanke på spørsmålet som denne tråden ble startet med (veldig bra tråd, forresten! Den har skapt skikkelig bra debatt! :):)

Er breie ski tull!?

Tja, jaaa, litt...i alle fall slik det hypes for tiden. Det har blitt mote å ha superfeite ski! Det er den nye store greia!

Men er dette galt? Er det teit og latterlig å kjøpe ski man kanskje får brukt ÉN dag til sitt tiltenkte bruk i løpet av en sesong?

NEI!

Jeg synes det aller viktigste er at hver enkelt har det kult, og koser seg med skikjøring slik akkurat vedkommede vil, samme pokker hva motivet for utstyrskjøpet måtte være!

Så, ser du meg komme cruisende i preppet bakke på Kvitfjell (ikke alltid 100% i balanse, og langt ifra med perfekt teknikk) med mine Mantra, så må du gjerne flire.

Bare vit at jeg nyter hvert sekund!

:grin

Og snart kommer vinter'n!