Er ikke det slik utvikling fungerer - at man lager ting som gjør det stadig mer tilgjengelig og enklere å beherske forhold som før var veldig vanskelig?
Altså. All ære til de som kjører vanskelig forhold på "vanskelige" ski, men det høres mer ut som misunnelse hvis noen skulle ta seg råd til å spa opp litt for mange lapper for å kjøpe seg verktøy som kompanserer for en teknikks om kanskje ikke er optimal.
Hvis man skal ha bare en eneste ski, så skal det være en grei sak at med superfats så er det pudderet mat prioriterer, og midfats er allround etc.
Hva som passer best for norske forhold er vel et helt annet spørsmål. Noe som også er et helt annet spørsmål er om superfats til pudderdagene virkelig er verdt 6-7k+++
Om fats funker til det de er beregna på...? Øh... Er det noen tvil? Dype snø i dype skoger - skjer kanske ikke så ofte, men har jeg råd til det så vil jeg gjerne gjøre det selv om jeg i utgangspunktet er ei kløne.
For meg ser det ut som om det er noen som er ute etter å definere hva som er "rett" måte å kjøre ski på eller ikke. Stronger harder better faster - take a hike! Vi kan gjerne dele fjell, men jeg gidder ikke dele filosofien.