Om noen stiller med ski som DEN DAGEN ikke egnet seg for nedkjøring fra Fanaråken er vel knakende uinteressant? Vi er jo alle på hvert vårt nivå OG har forskjellige ønsker?! Skivalget passet muligens ikke den dagen?!

Startet selv ?randonneé-karrieren? med racing alpinutstyr til Loftet (1100 høydemeter) på 70-tallet. Måtte tråkke sidelengs siste HALVDEL og fikk krampe i lårene, men skulle opp. Nedturen ble så som så med racing storslalomski på 205. Dette har via Alpine Trekkers utviklet seg til at jeg i dag har randonneéutstyr.

Når vi diskuterer smale, middels og breie ski har vel også dette mye med økonomi å gjøre, hvor mye skiutstyr man har råd til, og selvsagt ?hva trenger man? og?HVA ØNSKER MAN Å OPPLEVE?!? Vi vet vel alle at DEN DAGEN skulle jeg gjerne hatt ?.

Har selv hatt fantastiske toppturer på våren med 1. generasjons carvingski (Dynastar Max One, ubrukelig til det meste) med 61 mm på midten. Har aldri kjørt ski breiere enn ca 100 mm på midten, men ønsker virkelig å få råd til å kjøpe et par breiere ski samt oppleve DEN følelsen. Jeg trenger ikke oppleve det på første tur!