"ripen"
Har ikke noe med at jeg ikke har prøvd! Har prøvd mye forskjellige super fats,men kan ikke si det er noe jeg slenger ballene i taket for...Om man bor på et sted hvor man har behov for dem? Ja mulig! Har man det i norge? Svært sjelden...Og som det ble nevnt tidligere her funker ikke ski med midje på 100-110 bra nok i pudder? Kjører det selv og har ingen problemer uansett hvor jeg er på fjellet. 
Folk skal for min del få kjøre på hva f de vil om de så vil kjøre snowblades gode gammle 2m ski fra 80 eller super fats,men for min egen del...som det ble spurt om DIN mening...Er det ikke noe jeg skjønner poenger med når man bor i norge! Uansett så er det viktigste at man har det morsomt på ski! Det er derfor man er på fjellet er det ikke? Ikke for å vise fram seg selv og allt det feite stasjet sitt?
For min egendel har jeg det kult på ski når jeg mestrer ting og utvikler meg...Du utvikler deg ikke så mye med å banke pudder hver dag...kontroll og teknikk får du ved å kjøre på alle typer føre bakke,pudder,is,skare,vindpakket osv...og da er det griet å ha ski man kan kjøre overallt! Alle disse snø typene kan man møte på i norske fjell på en dag! Hva skal man da med monster ski som kun funker på en type snø??? Noen brei ski kan godt funke på annet underlag også,men tendensen er at disse skiene også er veldig myke noe som ikke gjør deg bra når det blir slagete og hardt...Så for meg er valget enkelt...og har alltid vært det...Utviklig og glede fremfor det siste av det siste! 
Ut på fjellet nå folkens og ha det gøy med det du måtta ha av utstyr!!!