Jeg er både enig og uenig.

Jeg bruker mye tid på ski om vinteren og har opp gjennom årene skaffet meg flere par ski. Siste tilskudd på listen er K2 Pontoon som jeg kjøpte i fjor høst. Var skeptisk, men har ikke sett meg tilbake. Mange sier jo det er for enkelt og mener det er juks. Brukte de skiene på mange pudderdager på vestlandet i fjor og er storfornøyd!! Det er ikke juks, men det er lettere enn smalere ski... Ser den! Men samtidig er det hele poenget. Du skal ikke irritere deg over at du graver deg ned i tung snø når du kan cruise lett i den. Da funker Pontoon ypperlig og det blir det flere gode dager på ski!

Jeg brukte de mye i tett skog og der svinger de lekende lett! De brukes stort sett bare til heisbasert kjøring da jeg synes de er for store og tunge til topptur. Til det bruker jeg K2 Seth ski. De er ikke lett de heller, men bedre å gå med og har tupp i begge ender!Liker best å gå toppturer når våren kommer og da er det ofte ikke dyp nok snø til Pontoonenenenene;-)

SÅ: Jeg synes Pontoon passer meg best i pudder, og det var det MYE av i Myrkdalen og på Voss i fjor! Brukte de mye og nøt hver eneste tur. De svinger som ingenting annet og flyter godt. Det er bare til å gønne på overalt. Spesielt i skog!!!Synes derimot rockeren i skiene kan bli drøy dersom man kommer bakpå ved dropp. De tilgir ingenting og hjelper deg ikke akkurat opp igjen.

Konklusjonen er at de funker knallbra til det de er beregnet på: pudder, pudder, pudder... Tenk location, location, location!!!

Håper alle trives på skiene de har kjøpt uten å bruke tid på å irritere seg over hva andre har. Det handler om å kjøre på og ha det fett med det du har enten de er smal eller brei!