Fortsetter alle som har fått seg par breie ski å kjøre på dem fordi de skal vise seg fram?Lurer de seg selv til å kjøre rundt på tullballski for å være kule når de kunne hatt ski som funka mye bedre?Eller fortsetter de å stå på feite ski fordi det er grisemoro?

Oppdager disse fat-pionerene at breie ski funker overraskende bra til det meste, og at de faktisk er helt gull de dagene vi faktisk har forhold til dem her i landet?

Hvorfor hører man stort sett bare gnål om at feit er teit fra folk som kaver rundt på fyrstikkski selv, og aldri har satt sine føtter på et par planker som har breier midjemål enn 90mm?Er det misunnelse? Har man bestemt seg for at feite ski er forbeholdt ignorante posere som ikke kan stå på ski?

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er flink på ski, og kanskje får jeg mye gratis i pudderet med mine feitiser, og kanskje hadde jeg vært kløna på tur om jeg hadde hatt fyrstikkski i løssnøen. Men skal ikke jeg få kose meg med at det er ekstremt digg å kjøre med breie ski så fort man har mer enn 5 cm "pudder" ?Jeg for min del tar med meg det utviklingen fører med seg, uten at jeg er stæsjhore av den grunn.

Det er meget mulig at fyrstikkfolket er veldig flinke på ski, og at de har blitt det fordi de har lært seg skiteknikk på den harde måten. Men.. Hvorfor? Hvorfor ikke tillate seg selv å ta imot all den flyten man kan få?

Skal det være viktigere med cred enn å ha feitest ski nå lissom? :grin