Har ofte stusset på at hvorfor i hule skal folk ha så frytelig breie ski. jeg forstår jo selvfølgelig at det er et behov hvis det er skikkelig pudder til puppen føre, og hvis vi hadde slikt føre her hjemme i nisselandet hele tiden så hade jeg vært den første til å skaffe meg et par Kuro e.l. Men til vanlig bruk så mener jeg at de aller fleste ikke har i nærheten behov for slike monsterski. Hverken til topptur eller bakkekjøring. Her i Norge så får vi sjelden slike psykoforhold at det vil bli noe behov. Jeg mener at at par midfat ski er midt i blinken for de fleste. Har et par slike selv samt et par Atomic pimp. Forrige sesong så hadde vi en super sesong men jeg brukte de breie skia kun en gang. Jeg fant ut at selv om det var mye bra snø så dugde midfats mer enn godt nok på alt slags føre. Er også av den oppfatning at skiene aldri blir bedre enn han som står oppå. En kompis av meg kjører fremdels rundt på et par Tua Grand Montets og jeg har store problemer med å holde følge. Synes egentlig det såg ganske teit ut når jeg kom på High camp på Turtagrø og folk svetta rundt i Pontoons med alpine trekkers og svære slalomstøvler. Og så kunne de knapt renne ned henget fra Fannaråken.Jeg er fullt klar over at jeg tråkker noen på tærne her, og det er kanskje litt av meningen også. Hadde vært morsomt å høre hva andre mener om den saken.jeg for min del ser frem til nok en sesong på mine midfats.