Sitat tb77:<blockquote>
<p>Sitat Kasper A.S:<blockquote><p>Sitat Kasper A.S:Tenkte jeg bare skulle føye til litt ang årets Prorider.Den er i år satt sammen på samme måte som xxl, med "racing konstruksjon"Vertikale sidevegger, hel trekjerne og metallplater.Ut i fra dette ville jeg tro at den har blitt stivere og dermed distanserer seg mer fra Mantraen.
</p>
Trekker tilbake det over, har fått litt feil info.
Prorideren har blitt snillere i år, mykere tip og tail, mantraen fortsetter å være mer lettsvingt, prorideren har 2m lengre svingradius enn mantra.
</blockquote></p>
Skulle Pro Rider'en distansert seg mer fra Mantra, så måtte den vel ha blitt enda stivere, ja. Og ikke mykere.
Selve konstruksjonen høres jo faktisk helt ut som Mantra. Den er også en sandwich-konstruksjon med vertikale sidevegger, trekjerne og metallplater (titanal)
Mantra er vel faktisk helt ærlig bygget mer eller mindre som en bred GS-ski (litt mykere bare)
</blockquote>
Det stemmer rimelig godt. Har selv et par Rossi GS-ski i 191, og den mest synlige forskjellen med LP rent konstruksjonsmessig er at metallagene i GS-skiene er rundt dobbelt så tykke som de i LP-en. Mantra og LP er jo svært like både konstruktivt og i dimensjoner, og begge er overraskende gode bakkeski, bredden tatt i betraktning.