Skulle skjønnt man ble svar skyldig her:surprised Begge er jo bra ski, men jeg tenkte jeg kunne slenge inn en kommentar ettersom det er mye mantra prat her. Skismak er jo subjektivt og hvis jeg skal trekke fram mine favorittski fra noen år tilbake blir det lett kneissl tanker. De hadde jeg i 200+ skidager før jeg ville skifte de ut. I den tiden kjørte jeg også endel på de "legendariske" gandalf skia (v-ski explosive) som mantraen jo vel er oppfølgeren til.Alle hadde lyst på de, men de var tankeren underlegen i pudder, bakke, oppkjørt, fart, ja alt egentlig med kanskje unntak av bunnløs skogskjøring!Muligens var jeg litt sent ute men i 04 ville utviklingen ha det til at tankersen var blitt for smale, så jeg fulgte etter å fikk tak i pro riders. Den utviklingen har jeg fulgt for jeg syntes det var genialt med et alt-i-ett ski, noe som også mantraen er.Pro rideren var et naturlig steg videre fra tankeren, stødig & stabil, bra i bakke, flyt i pudderet, god i både skog & bratte fjell og en ski til å stole på. Kjørte også på den første mantraen (94 i midja), men da var vel egentlig den gamle tankersen et bedre alternativ overall etter min smak! Den nye mantraen (96 i midja) er greit bedre enn den første, men jeg finner ikke noe slags terreng eller snøførhold jeg heller ville brukt en dag på mantra enn pro ridersen. Hvis man liker en lettkjørt ski kan jeg se at noen liker mantraen bedre, men den stabile knuse gjennom alt føre følelsen som pro ridersen gir kan jeg ikke finne i verken 184 eller 191 mantra. Mulig andre har det, for det er jo de egnskapene jeg liker med pro ridersen som mange andre digger med mantraen. Det kan de veldig godt ha rett i, men i direkte sammenligning med pro ridersen mener jeg det er et hakk ned med mantra i alle forhold jeg har prøvd de i!!

Til denne sesongen kommer det en videreutviklet pro rider som visstnok skal overgå den forrige, den har jeg ikken fått prøvd ennå, men det gleder jeg meg til:)