Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
LINE EP PRO, hvilke erfaringer finnes det?
#130851 21/10/2008 4:26 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg lurer på å gå til innkjøp av LINE EP PRO, men er litt usikker på hvordan de er utenom selve pudder egenskapene. De skal ikke være mine eneste ski, så på en isete dag har jeg andre ski. Men jeg er interessert i å høre hvilke anbefalinger, god ord eller kritikk som finnes i forumet angående skiene. Eller eventuellt andre anbefalinger av ski

EP pro
SkiingMonkey #130852 21/10/2008 5:31 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det kommer litt an på hva du liker. EP pro er ekstremt myke. Kommer du litt bakpå eller frempå så kollapser skien. Er du lett og/eller liker myke ski, så kan det være noe. Kjenner flere som synes de er veldig artige å kjøre på, men for meg ble de altfor myke (veier ca 100 kg)

Lefser...
SkiingMonkey #130853 22/10/2008 2:58 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!

Jeg har bøyd på dem i en butikk og konkludert med at de må være ubrukelige. Det er nok med ei hånd for å gjøre tofingertesten, og tofingertesten krever i utgangspunktet to hender...

Min konklusjon er i hvert fall at de er alt for myke.

Test
SkiingMonkey #130854 22/10/2008 3:07 PM
Fersking
Fersking

Hei,

Du kan lese våre erfaringer om denne skien i Fri Flyt nummer 60. Bladet kommer ut om en ukes tid - hvis du kan vente så lenge på vår dom.

hyggelig med tilbakemeldinger
SkiingMonkey #130855 22/10/2008 3:39 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

det var det jeg fryktet.. skiene virker for myke, og sikkert temmelig ubrukelige utenom pudderet. Men hva sier dere om LINE Prophet 130?Er det noe å samle på?

Re: LINE EP PRO, hvilke erfaringer finnes det?
SkiingMonkey #130856 22/10/2008 4:05 PM
Entusiast
Entusiast

Nå har ikke testet noen av dem, men jeg kjøpte K2 Hellbent istedet for EP nettopp fordi EP rett og slett kjentes så myk at den ville bli ubrukelig i hard/oppkjørt snø.

Line Prophet 130
SkiingMonkey #130857 22/10/2008 5:53 PM
Medlem
Medlem

Har testa disse i preppa løype, og bare litt i pudder. Var overraskende greie i løypa. Men er og blir ei pudderski. Var helt fantastisk i forhold til mine Gotamas..Har en kompiss som har kjørt på Prophet 130 i ett år nå, og han ble MYE bedre på ski med en gang han tok de på!

LINE EP PRO
SkiingMonkey #130858 22/10/2008 7:45 PM
Fersking
Fersking

Halla

Ser at du lurer litt på line skia... Disse skiene er som sagt ganske myke, men ikke ubrukelige i vanlig forhold. De fungerer helt greit i bakken, men de er og blir en løsnøski. Du kan jo skjekke ut eric polards filmer på rip.tv søk bare etter hunting yeti. Der ser du line skia blir brukt til en del forskjelig freeride kjøring.Har skiene selv og de er ganske kule:wink

ang preppaløype
SkiingMonkey #130859 22/10/2008 8:00 PM
Entusiast
Entusiast

Har prøvd både Hellbend og EP Pro og merkelig nok mener jeg at EP Pro er en bedre ski. Spesielt i løypen. Dette kan jo virke merkelig i og med at skien er mye mykere enn hellbend. Er ikke noen skiekspert, men lurer på at det har noe med designe av rockeren... Noen som vet?

SkiingMonkey #130860 22/10/2008 8:28 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Hallgeir:HallaSer at du lurer litt på line skia... Disse skiene er som sagt ganske myke, men ikke ubrukelige i vanlig forhold. De fungerer helt greit i bakken, men de er og blir en løsnøski. Du kan jo skjekke ut eric polards filmer på rip.tv søk bare etter hunting yeti. Der ser du line skia blir brukt til en del forskjelig freeride kjøring.Har skiene selv og de er ganske kule:wink

Det blir for dumt å trekke Eric himself her.Se på Andy Mahre og Pep Fujas i de samme filmene og du vil se at Hellbent blir brukt til akkurat det samme, og med like stort hell.

Angående egenskaper i løype kan EP ha fordel av rocker gjennom hele skien, mens Hellbent er flat under foten, og har en "knekk" der rockeren begynner på fram- og bakski.

Men egentlig driter jeg i det, for jeg har andre ski til denslags.

Prophet 130
SkiingMonkey #130861 22/10/2008 11:24 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Virker helt rå bredden på Prophet skia, men en jeg pratet med angående den skien, mente på at den var sykt stiv igjen, i forhold til EP Pro. At det nesten var travelt å kjøre pudder med den, for man måtte arbeide en del med å holde den oppe, til tross for bredden og early rise.. noen som kan si seg enig i det, eller vil den være lett å kjøre selv om skien er temmelig stiv konstruert?

What?
SkiingMonkey #130862 23/10/2008 5:56 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat Tore Meirik:Hei!Jeg har bøyd på dem i en butikk og konkludert med at de må være ubrukelige. Det er nok med ei hånd for å gjøre tofingertesten, og tofingertesten krever i utgangspunktet to hender... Min konklusjon er i hvert fall at de er alt for myke.

Gidde noen forklare "to-finger" testen for meg?

line ep
SkiingMonkey #130863 23/10/2008 8:59 PM
Fersking
Fersking

eg har hatt line ep.di var konge i pudder men i storfjell var di ubrukli, lande du litt bakpå etter ein dråpp er det rett på tryne...

Beskrivelse av tofingertesten
SkiingMonkey #130864 27/10/2008 3:07 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!

Sånn gjøres tofingertesten for en eller ei som er høyrehendt: Ta tak i skituppen med venstre hånd, og støtt skia slik at den står vertikalt. Bruk så lang- og pekefinger (derav tofinger-begrepet) på høyre hånd og press på oppsiden av skia for å se hvor mye den bøyer seg. I dette tilfellet trengte jeg bare å trykke skia ned med venstrehånda for å få EP Pro til å bøye seg mye... (Altså uten å bruke høyre hånd).

Press på forskjellige punkter på skia for å se hvor stivheta er. På skikkelige ski må man gjerne være supersterk eller bruke flere fingre for å få til bøyinga.

Jepp, det var tofingertesten. Den brukes for øvrig mest i sportsbutikker for å se kul ut.Det er jo når man kjører på skiene man finner ut om de er bra eller ikke...

EP
SkiingMonkey #130865 01/11/2008 10:22 PM
Fersking
Fersking

Hei! Har kjøpt med EP Pro! prøvde dem for første gang i dag, sto ned fra Stehøe (jotunheimen) selv om det ikke er noen storfjells ski. Kjente at de kunne være litt vanskeligere å svinge med enn mine Völkl Gotama når man kom opp i høyere hastigheter, men de flyter super bra! Og de er lekne!

Skal forhåpentlig vis få prøvd dem til litt mer "triksing" i morgen.

Pinne

Knallski
SkiingMonkey #130866 08/08/2009 8:21 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hvis du vil ha en ski du kommer til å ha det mye moro med, da må du kjøpe Line EP Pro. Har de selv og de er de beste skiene til generell skikjøring. Enten om det er offpiste eller moro i bakken.

Myke rockerski..!
SkiingMonkey #130867 08/08/2009 3:18 PM
Entusiast
Entusiast

Mye ulike meninger her:- og EP er veldig k! Utvilsomt, jeg har selv hatt EP pro og det er noe som er veldig rett med denne skien. Som nevnt med landinger osv så det rett og slett snakk om tillit til skien. Lande rett over beina, nesten som i "racing posisjon"...

Myke rockerski er nok kommet for å bli, for de har mye å bidra med! Generelt er rockerski et fantastisk tilskudd, både i pudder, fjell og park.

For å gi en feedback på Tore Meirik sitt utsagn, så kommer nok rockerski dårlig ut i en sånn "tofinger test" pga konstruksjon der rett og slett det at spennet enten er bøyd feil motsatt vei..

Men for all del, storfjellski er best på storfjell, men de gjennomgår en endring de også!

Mer om dette og testresultater kan dere lese i skitestene i de kommende Fri Flyt magasinene utover høsten!

SkiingMonkey #130868 09/08/2009 9:10 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Eg gleder meg til de nye friflyt bladene kommer med testene slik at eg kan lese dem..Har opp til vurdering å kjøpe Lines Sir Francis Bacon ski eller EP Pro ski..

Ble spesielt usikker når eg leser denne tråden på hvilken ski eg skal velge, da dere skriver at den fungere greit i bakken og til bruk i park.Eg har kjørt Hellbent før og hadde det utrolig fett med den spesielt i pudder.

så hvordan er en EP pro på en litt dårlig dag i bakken, det lurer eg på?Er den dugenes i parken når pudderet er skare i fjellsidene?

SkiingMonkey #130869 17/01/2010 7:52 PM
Fersking
Fersking

hei.hva syntes du om k2 hellbent når du kjørte de??var det bra allround egenskaper, eller var det bare helt på tryne og kjøre i bakken med de?

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå