Jeg har 06/07 Mantra (de røde) i 184 og er 181 høy. Er ganske fornøyd med lengden, de er herlig fartsstabile både i og utenfor bakken.

Noen ganger skulle jeg imidlertid ønske at jeg hadde gått for 191. De få gangene jeg har fått brukt dem i ordentlig dyp snø, måtte jeg lene meg endel på bakskien for ikke å "falle over styret" når fartsmåleren ikke viste maks. Mulig dette er en generell "svakhet" med skien, og ikke lengden.

Hvis du skal herje ned fjellsider med vekslende føre i stor fart, ville jeg uten tvil gått for 191. Hvis du vil ha en allsidig ski som funker bra over alt, er 184 er ypperlig ski. Begge kommer til å funke knall de dagene du tilbringer i bakken. Hvis du skal bruke dem mest i pudder ville jeg som antydet tidligere vurdert en annen ski, f.eks Gotama hvis du vil holde deg til Völkl. Som tb77 skriver burde du velge lengde ut fra hvor god du føler du er, men også ut fra hva slags forhold du kommer til å kjøre mest på.

Når det er sagt, Mantra er en glimrende ski! Det tar kort eller ingen tid å venne seg til dem. Lykke til med valget!