Jeg synes også at det som bortimot har blitt et "krav" om at man må bruke klær med Gore-Tex (eller tilsvarende) membran til skikjøring, egentlig er overdrevent og overflødig.
Jeg må ærlig innrømme at jeg selv har blitt revet med av denne mote-hype'n, og kjører med jakke med Dermizax-membran, og bukse med Gore Tex. (Min forrige bukse var en North Face med Gore Tex XCR, men til kommende sesong går jeg over til Norrøna Narvik Gore Tex Comfortshell).
Likevel, jeg har kjørt ski med SÆRDELES rimeligere klær, og aldri hatt det minste problem! For et par sesonger tilbake, hadde jeg en billig Stormberg bukse til snaue kr 400 og en lett skalljakke fra Adidas, som kun var delvis vannavstøtende, og ikke i nærheten av vanntett! Ironisk nok har jeg kun opplevd én gang, nettopp den sesongen, å kjøre ski i regnvær (dog veldig lett yr, men som holdt på i alle de 5 timene jeg kjørte) Og selv med klær som manglet dyr og avansert vanntett/vannavstøtende-teknologi, ble jeg ikke våt.
Og du, Hansen, man behøver IKKE Gore Tex for å holde seg tørr i tungt snøvær når det er -2 grader ute!
Tung nedbør i +2 grader, det er noe helt annet!