Må nesten si meg enige med dama ovenfor her altså(til en viss grad). Hvorfor trenger man egentlig gore-tex produkter i det hele tatt når man står på ski? Det er da sjelden det regner. Og hvorfor ikke da ta i bruk en god softshell jakke med windstoppermembran istedet for gore-tex produktene, som jeg føler at alle bare må ha, nesten fordi det er blitt innprintet i folks hode. Kjenner flere folk nå de siste årene som har gått vekk ifra å bruke slike jakker til fordel for windstopperen, og blir det alt for kaldt, så er ikke dunvesten, eller en esktra fleece langt unna. Selvfølgelig fins det forhold der en har skikkelig bruk for en vanntettjakke med membran(gore, dermizax o.l), men det er da vel ytterst sjelden? For det er vel det som er hovedforskjellen på disse to typer jakker, nemlig vanntettheten. Det man oppnår med å velge type windstopper er jo økt ventileringsevne, og da har man løst mange folks problemer spør du meg.Og for å svare på det siste innlegget, så er vel snøen som faller ved -2 grader relativt fin og tørr og dermed ingen problem for en god windstopperjakke.