Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jibbing?
#13003 02/04/2010 1:37 AM
DDoris Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er en litt forvirra nybegynner på snowboard. Jeg var på fjellet for noen helger siden sammen med noen venner som kjører ski og de driver med jibbing. I helga var jeg med en kompis som kjører brett, og så viste han meg også jibbetriks, og det var noe ganske annet enn jibbinga på ski. Så jeg lurer bare på om noen vet hva "jibbing" egentlig er?

Re: Jibbing?
DDoris #13004 02/04/2010 1:41 AM
Medlem
Medlem

Jibbing som jeg har forstått det er å utføre diverse triks på park elementene, rails, hopp og andre randome greier i parken.

Hva var det snowboardvennen din gjorde?

Jibbing er altså bare å gjøre trisk i parken.

(Jøss, jeg er kjapp å svare)

DDoris #13005 02/04/2010 1:43 AM
Medlem
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Jibbing#Jibs

Fant den linken også... (Sorry for to poster, men vet ikke hvordan man editer den gamle posten, hvis det er mulig)

Det står litt av hvert på den liken, så bare kjapt på den og den så ganske grei ut.

Jibbing?
DDoris #13006 02/04/2010 1:42 PM
DDoris Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for (kjapt) svar! :)men den linken du sendte var til parkkjøring.Så jeg er fortsatt litt forvirra, for da jeg kjørte med kompisen min på brett så kalte han det å kjøre park når vi kjørte park og så jibba vi heller alle andre steder.

Det er kanskje ti-femten år siden jeg var i alpinbakken sist da jeg startet igjen nå. Og da kjørte jeg slalåm og da kan jeg ikke huske at det var noen i det hele tatt som snakka om jibbing. Vi pleide å kjøre vanlig eller lage hopp og hoppe.

Så hvor kommer jibbing fra da egentlig?Er det egentlig en snowboardgreie?

Å kjøre brett føles ganske annerledes enn å kjøre ski, og da tenkte jeg at kanskje jibbing er noe forskjellig i de to ulike sportene. Eller er jeg helt på vidda?

smile

DDoris #13007 02/04/2010 3:36 PM
Entusiast
Entusiast