Var visst litt kjapp på gjennomlesningen, men synes det druknet endel i forskjellige funksjoner. Trente mye med søker for et par år siden (Ortowxo F1, Ortowox M1 og Barrywox). Min erfaring ble da at etter endel trening gikk i grunn søket like fort samme hvilken søker vi brukte. Forskjellene gikk på bekvemmeligheten i bruk, og på hvor behagelige de var å gå med. Gikk mye med sekk, alt fra store sekker på 30kg+ til små dagstur sekker. Utifra det kom jeg til at bæresystemet til barrywoxen var vesentlig bedre enn det på de to Ortowox søkerne. Det var rett og slett mindre i veien. Siden søket gikk like raskt uansett synes jeg da at bæresystemet faktisk fikk endel å si. Dette er selvfølgelig en subjektiv mening og det er helt lov å være uenig. Nyere søkere enn Barryvox har jeg ikke prøvd, så de skal jeg ikke uttale meg om. Nå er jeg også helt ute av trening, så da vil jeg nok tro at en digital søker vil gi et marginalt bedre søkeresultat. Uansett skal det terpes endel før jeg tar den på meg og legger ut på tur i fjellheimen

MvhMagnus