Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nytt brett!
#12951 03/03/2010 4:31 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er ca 153-155 cm høy og veier ca 50 kg (med andre ord ganske liten og lett)

Jeg liker å kjøre i vanlige bakker, løssnø, skogsløyper, hopper en del og vil også lære meg triks.

Noen som har gode tips om hva slags brett som vil passe for meg???:D Trenger bindinger og boots også. Hadde satt veldig pris på gode tips fra noen som har peiling på brett.

Det brettet jeg har nå er Burton og 139 cm langt. Var en pakke jeg kjøpte for ca 12 år siden;) Trives veldig bra med den lengden så vil gjerne ha ca den samme nå.

Burton
MiniT26_ #12952 03/03/2010 4:50 PM
Fersking
Fersking

Dette høres sikkert ut som et standardtips, men jeg har kjørt brett i 7 år og de siste 3 årene har jeg hatt en Burton Custom. Jeg er jente, men jeg liker ikke disse jentetingene som er rosa osv.

Jeg er 168cm og den er 151. Den er tung å hoppe å trikse med og den er hard. MEN, den er helt grym i pudder og veldig stabil. Kul i pist også.

Jeg tror du skal lure utt hva du skal gjøre med den - kommer du å kjøre variert eller skal du henge mest i parken?

På brettet har jeg Burton bindinger og så har jeg Burton boots. Tror du kan finne annet som er minst like bra. Det viktigste med bootsene er at du ikke kjøper for trange. Det ødelegger all kjøring. Kjøp heller en såle etterhvert. Prøv bootsen lenge. Med rett sokk på (den sokk du står på brett i vanligvis), i ca 40 min (per boots).

Vet ikke om dett var til noen hjelp?

Re: Nytt brett!
MiniT26_ #12953 03/03/2010 5:37 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg kommer ikke til å kjøre noe særlig i parken i det hele tatt. Kanskje når jeg blir litt bedre;)

Kjører mest i bakkene eller litt utenfor i skogsløyper eller eventuelt små hopp i bakkene foreløpig.

Trives du best med Burton custom i forhold til andre brett du har hatt?

Jepp tusen takk for svar, nyttig å høre andres erfaringer:)

Re: Nytt brett!
MiniT26_ #12954 04/03/2010 9:16 PM
Fersking
Fersking

Ja, jeg er veldig nøyd med min Burton. Jeg har tenkt litt og siden du er så pass lett så kan det være en ide for deg å ha et jentebrett. Jeg veier mer og er veldig stark i beina - et altfor mykt brett er ikke kult for meg.

Jag har tidligere hatt Extreme, svenskt merke. Likte den veldig godt, den var medelmyk (ikke så hard som Custom). Ellers, hva med Burton Feelgood til deg?