Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
Glomfjord - Nordland
#128645 24/01/2005 5:01 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Vil bare tipse om et lite, billig og perfekt sted for pudderkjøring, samt godt preparerte bakker for alle aldersgrupper. Ny stolheis kom i drift i sommer og snømengden nærmer seg 1,2 meter! Glomfjord ligger et par timers kjøring sørover fra Bodø og tilbyr det du måtte ønske for ei super helg med ski! For booking av hotell kan man ringe 75752500, (spør etter Tom.)


ser dagskortet koster 90 kr
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

men hvor stort er anlegget? er det toppturmuligheter i nærheten. Vet du hva høydeforskjellen er?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Anlegget har ny stolheis og skitrekk i alpinbakken, som har tre løyper ned. Den nye stolheisen er 950 meter lang, og høydeforskjellen er 420 meter. Det er mulig å gå eller snørekjøre med trakkemaskinen opp til isbreen som ligger 500 meter over toppstasjonen, og renne de tusen høydemetrene derfra og helt ned til nedre stasjon. Når det gjelder toppturer kan de dristige forsøke seg på Sfinxen, en fjelltopp som ligger på 980 m.o.h., nesten rett over Glomfjord sentrum. Fra Sfinxen kan man kjøre den nesten loddrette fjellsida ned mot tettstedet


høres jo genialt ut
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

jeg må reise der når jeg blir frisk i kneet


Ja, du er hjertelig velkommen.
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Vi vurderer å arrangere en egen dag i mars for studenter ved Høgskolen i Bodø og andre interesserte, med buss, dagskort og mat i en rimelig pakke. Hvis det er interesse for dette, håper vi dere/noen gir tilbakemelding. Hilsen Erik, Glomfjord Alpinsenter


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Åssen er det med terrengpark og hopp? er det noe fete rails, hopp, funboxer e.l der ? ellers høres det utrolig fett ut, skal ta meg en tur dit så snart som mulig, kanskje til helgen.

Hilsen en fra Bodø.


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Vi prøver så godt vi kan å legge forholdene til rette for alle grupper, men har ikke noe aktivt snowboardmiljø i Meløy for tiden som vi kan lene oss på. Alle innspill til bedre tilrettelegging av anlegget for dere litt mer kresne brukere enn dem vi har til hverdags, tar vi imot med glede!


Skidag høres bra ut
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

det vil sikkert være interesse for en tur på Høgskolen, mange studenter som står på ski. Det er i alle fall mange i min klasse som er særdeles skiinteresserte. Kommer dere til å ha åpent i ukedagene framover?Jeg kan være behjelpelig med å spre informasjon om en slik tur på høgskolen. 1000 høydemeter høres uansett veldig fristende ut når korsbåndet mitt er i orden etter påske.Mulig jeg prøver meg på ski før det, vet ikke hvor lenge jeg klarer å vente...Hvordan er forholda der nå?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Forholdene i Glomfjord er de beste på mange år. Vi har over en meter snø ved nedre stasjon og nærmer halvannen på fjellet. På ukedagene har vi for tiden skitrekket åpent fra 17 til 20, i helgene er skitrekk og stolheis åpent fra 11 til 16 (om et par helger fra 10 til 16). Nærmere info på tilfellet.blogs.com/glomalpin. Vi vil selvsagt gjerne ha et samarbeid med studentene på Høgskolen. Mail meg før du kommer, så skal jeg se til at det ligger et par plakater og et gratis dagskort og venter i billettluka!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Du sier det er godt med sne i bakken. Hvordan har mildværet påvirket forholdene? Når begynner de å snørekjøre opp på fjellet?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Mildværet har bare medført enda mer snø i Glomfjord den siste uka. Sålen i alpinbakkene er meget bra, så vi regner med at løypene vil være åpne til langt ut på ettervinteren. Når det gjelder løypa ned fra stolheisen blir den ikke preparert, så den er fin for de som liker å kjøre i en meter løssnø. Snørekjøringen vil bli annonsert på vår nettside tilfellet.blogs.com når den settes i gang, men det blir nok ikke så altfor lenge til


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Å reklamere for kjøring ned fra sfinxen er vel litt drøy uten samtidig å si at det er med fare for liv og helse.


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Er dette mulig kun på høyere side (sett nedenfra) i forhold til stolheisen. Området virker litt lite, og blir vel fort oppkjørt ? Er det områder man kan nå med litt gåing ?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

trenger de uferdig utdannede elektronikk ingeniører på Scanwafer? Isåfall tar jeg jobben og bringer ski og humør til glomfjord


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

steinbra ide å mekke tur for studentene ved hibo!!!!!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Som på alle andre toppturer er det selvsagt forbundet med fare å ta turen ned fra Sfinxen. Terrenget er f.eks. ganske bratt.


Glomfjord på søndag
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Innersvingen Telemark Laug drar ned til Glomfjord på søndag. Vi håper å få med godt med folk. Når det gjelder Sfinxen må man vær forsiktig med friste med kjøring. Det er ikke for enhver mann (men det ser man jo bare ved å titte på fjellet). Forrøvrig er det bra skikjøring på venstresiden av den.Åpner dere kl 10 eller 11 på søndag?


Tenker vi sier ti på søndag
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Nå er det vel såpass lyst at vi får åpne klokka ti? Skal spørre driftsleder om det er greit med litt ekstraservice for våre trofaste gjester.


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

I Glomfjord prepareres de tre alpinløypene tilknyttet skitrekket omtrent hver natt, og forholdene er suverene, også for vaklende alpinister som undertegnede.

Den gamle traséen fra stolheisens øvre stasjon og ned til nedre stasjon blir for tiden ikke preparert, og all kjøring i denne skjer på eget ansvar. Dette er den mest populære strekningen for brettkjørere som liker upreparert løssnøkjøring. Vi har ikke ansvar for kjøringen i denne gamle løype, men pleier å opplyse om at en av sikkerhetsmessige grunenr ikke må kjøre i traséen under den nye stolheisen.

Vi skal sørge for at Innersvingen får en hyggelig søndag i Glomfjord. Dere kan få låne nøkkelen til Skihytta, slik at dere kan lunsje der hvis dere vil. Vi skal sende opp vann, slik at dere får kokt dere te, kaffe e.l.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Dette er bra Erik. Nå ser det ut til at vi kjører fra Humør senteret på Mørkved kl 08.30. Lunsj i skihytta er topp.Håper at mange lar seg friste til deltagelse.


Ringer dere på forhånd?
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Vi setter stor pris på dere som gjester! Værvarslet er ikke det beste, så jeg ber dere ringe driftsleder Bjørn i morgen kveld (lørdag) og høre hvordan forholdene er, og om vi kan ha åpent søndag. Han har tlf 97952298.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Her regna da kattonga så nokka løussnøkjøring da kain bi vanskeli.


Ja, det ser mørkt ut
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Mobilnettet er også nede, så hvis dere vil ha mer info i helga må dere ringe driftsleder på hjemmetelefon: 75 75 22 19.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Vi klargjøre for og frese alle traseer også nedfarten fra stolheisen. Vi har hatt mye regn i de siste dagene men vi har fortsatt bra med snø. Varslet tuer med og fryse i natt og vi starter kl 0400 med prepping. Dette betyr vist varslet slår til kan det bli bra i morgen. Garanterer at jeg skal gjøre det beste jeg kan men preppemaskinen slik at forholdene er bra i morgen.Spørsmål så kan du ringe stolheisen i morgen tidlig kl 11. da får du rapport om ståa. Eirik


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Beklager. Glemte nummret.! 75719170 Stolheisen. 75719366 skitrekket


snør det i glomfjord i dag lørdag?
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

det laver ned her i bodø


Det snør,det snør
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Det har snødd siden i morges slik som her i Bodø, men noe større filler har gitt ca 10cm i Glomfjord,får jeg opplyst av venner der nede kl 13.30. Drar nedover i kveld og kan melde da.

Vi ses i morgen

Minner om at der snart kun en mnd til årets skihappening i Nordnorge. Fjellskirenn med Chineese downhill (fellesstart) med preimer i hopetal!! Ses på Hemnes også?

http://www.vetenrennet.com/


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

10 til 15 cm. med nysnø. Brøytebilen går. Det e et godt tegn. -2 grader. Etter værmeldingen og dømme er det mulighetr for litt sol i morgen. Jeg satser alt på et kort. E fær.


Til Innersvingen og andre
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Vi åpner klokka 11 i morgen formiddag. Dere får lunsj med brødmat, kaffe, te og kakao servert på Skihytta klokka 13.15. Under lunsjen kan dere også smøre niste for resten av dagen og hjemturen. Vi ønsker hjertelig velkommen og håper dere får en hyggelig dag i Glomfjord!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Glemte å skrive prisen. Lunsjen på Skihytta vil koste kr 60 pr person.


 
 
Billettsjefen kaller.. hehe
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Jeg vil bare gi beskjed til dem som kommer til lunsj på søndag den 6 feb. at dere må ta dere en prat med Judith når dere kommer til glomfjord så jeg får satt på kaffe og koke vann slik at dere kan få spise gooood lunsj jeg setter opp på skihytta.. skal være å passe på dere sånn at dere ikke forsvinner helt der oppe.. Lunsjen vil som sagt koste 60kr, Den blir servert kl 13:15 på skihytta i vakker natur oppe på toppen av Glomfjordfjellet. Ta kontakt med frøkna i billettsalge, på forhånd tusen hjerteli smile Håper vi sees og at dere synes det er/var ett bra tilbud smile Mvh Billetøren.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

voksne. 150/ dag. 70 halvdag/kveld.Barn. 100/dag 50 halvdag/kveldHalvdag starter kl 1400Vi har åpent fra Tirsdag - fredag 17-20.Helg. 11-16.Vi vurdere og åpne stolheisen kl 1000 i nermeste fremtid. info kommer.


Glomfjord på søndag
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Takk for en flott opplevelse i senteret på søndag. Det var helt klart bra klaff for forholdene. Nå så det tydelig ut til at vi gikk glipp av essensiell informasjon vedrørende lunsjen, hehe. Leste nå det dere hadde lagt ut. Vi la igjen penger til Judith men på langt nær det dere hadde infomert om på forhånd. Vi får sørge for at dere får kompensert dette ved neste besøk.

http://www.innersvingen.no/turer/Glomfjord/Glomfjord.htm


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Det går nok bra. Hyggelig å høre at dere hadde en fin dag. Akkurat nå er været helt fantastisk igjen, og det kribler nok i mange slalåmbein i Glomfjord.


Snøforhold i Glomfjord..
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Været ute nå er skikkeli fint, igår frøs det på til nesten -7 grader og de preparerte igår så neste helg gleder jeg meg virkelig til smile Håper det kommer noen fra Bodø for å lunsje hos meg på hytta, slik som denne helga det var så koselig, takk for det fine ITL har skrevet om meg på sia si smile Sitter som sagt å venter på dere til neste helg vis dere kommer til Glomfjord da smile Hytta vil bli åpen både lørdag og søndag.. Vis været blir like så bra som idag, hadde sola til nesten nederst i slalombakken og nå begynner det å bli lysere så hytta blir vel snart åpen fra kl 10 om lørdags og søndags morgen..I samma slengen så lurer jeg på hvordan det ville blitt motatt om vi ordna busstur, mat og skikort.. Bussen blir da å kjøre fra bodø sentrum kl 08:00 slik at dere får komme og være sammens med oss hele dagen.. Håper på god respons..MVH Miss Bilettsjef og nestesjef i AlpinsenteretsVenner.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

De e som sagt en pakke som erik og jeg har fundert på og vis det faller i smak så blir vi å prøve det ut.. Så de e bare å gi beskjed til enten Erik el meg smile


Bilder fra Glomfjord
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Mange har etterlyst bilder fra anlegget i Glomfjord, og for å gi en liten pekepinn på hvordan det ser ut på en fin dag har vi lagt ut noen bilder: http://tilfellet.blogs.com/glomalpin/


Registrert: May 2011
Innlegg: 33
msd Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 33

Trenger dere flere bilder er det bare å ta kontakt med meg!Har digitalkamera med nyladede batterier:)


Registrert: May 2011
Innlegg: 23
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 23

Vi tar imot slike kunstneriske bidrag med takk!


Registrert: May 2011
Innlegg: 33
msd Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 33

Skal på topptur i morgen så jeg kan ta masse fine bilder da!blir litt utenfor selve alpinanlegget da men.....


Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå