Den sleiete (muligens noe uintelligent) kommentar om feite personer i Wenaas dresser er HELT på jordet. Personlig ville jeg nok ikke ønsket å bli funnet død en en slik en, men slik jeg forstår det er disse dressene ikke noe av det aller beste, MEN DET BESTE å stå i når det er kaldt. Hvis det er snø, er det kaldt. Ergo Wenaas ruler når en må stå 4 timer i strekk rett opp og ned.
Det med tallerken kroker i heisen viser bare en ting, INFORMASJON er aller aller viktigst når man foretar en endring, ikke endringen i seg selv. Nå gikk folk her og trodde at dette ville MINSKE kapasiteten når det faktiskt øker den. Tiltaket er bra, men man må få informasjonen ut: Hvis ikke blir det småsnakk, så sutring og så kommer driten (og dere som bare ville gjøre det bedre)......
Hvis jeg hadde hatt noen millioner vet jeg hvor jeg hadde plassert pengene mine, nemlig i Røldal. Kjøpt opp noen hus/bygd hytter og kjøp noen andeler i trekket. Jeg mente det jeg skrev tidligere, Røldal kommer til å ha eksplosjonsartet vekst. Og når man betaler for noe, har man rett til å klage. Klager er tross alt forslag til forbedringer, sjeldent noe mer.
Så tilbake til hvorfor det har blitt slik det har blitt. Røldal har fått kult status. Før var det få som reise opp, disse snakket og etterhvert fattet fler og fler interesse om denne plassen. ENDA HAR IKKE FOLK FLEST FATTET INTERESSE FOR DENNE PERLEN, det er stort seg ihuga ski nerder som reiser oppn dit. NÅR FOLK FLEST KOMMER TIL Å REISE OPP DIT, DA BLIR DET RPOBLEMER...
La oss HÅPE at dette er starten på veksten for hele samfunnet i Røldal. Det er store muligheter å oppnå det samme som Hovden har og ialle fall få samme "ski-status" som Hemsedal....
Idioter som kommer med sleivete kommentarer må man bare leve med, sånn er det bare. Servicen i Røldal står ikke tilbake for noen ting, utfordringen er å gi samme service til alle som nå finner veien opp dit. Men hvis en ikke gjør noe for å forelle folk om dette eller gjør endringer for å håntere oppgangen, kan det bli en gedigen nedtur fordi folk slutter å komme og da vil ikke Røldal utvikle seg.
Drømmen hadde vært at Fylkesmannen ser hva som er iferd med å skje og søknaden til Skitrekket om å ha heis helt opp til toppen av fjellet blir godkjent (og en heis på andre siden av fjellet). DET HADDE ORDNET KØENE DET.....
En gang til, elsker Røldal, ELSKER RØLDAL.